ف گلپایگانی

انجام بیش از 97 هزار آزمون بر روی آب قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: به منظور اطمینان از سلامت و بهداشت آب در شش ماه نخست سال جاری بیش از 97 هزار آزمون میکروبیولوژی، شیمیایی و کلرسنجی بر روی آب قم انجام شده است.
کد خبر : 9786
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۰۴
انجام بیش از 97 هزار آزمون بر روی آب قم

مهندس حسن بختیاری با اشاره به لزوم نظارت مستمر بر کیفیت آب شهر گفت: در این راستا به منظور رصد و پایش کیفی تأسیسات آبرسانی، روزانه 72 مورد آزمون میکروبیولوژی و شیمیایی و 454 مورد آزمون کلرسنجی به صورت آزمایشگاهی و تجهیزات آنلاین بر روی آب قم صورت می‌گیرد.

وی در ادامه از انجام بیش از 97 هزار آزمون میکروبیولوژی، شیمیایی و کلرسنجی در شش ماه نخست سال جاری بر روی شبکه و تأسیسات آبرسانی استان قم خبر داد و تأکید کرد: سلامت و بهداشت آب همواره جزو خطوط قرمز شرکت آب و فاضلاب بوده و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه با اشاره به ضرورت پیشگیری از بروز آلودگی ثانویه در تأسیسات آب خاطرنشان کرد: در همین راستا در شش ماه نخست سال جاری شستشوی 829 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه آبرسانی و 6 مخزن ذخیره به حجم 25 هزار و 380 مترمکعب انجام گرفته است.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته به منظور تأمین مواد آزمایشگاهی مورد نیاز اظهار داشت: پیش‌بینی‌هایی برای حداقل 18 ماه انجام شده و حدود 167 تن مواد گندزدا و 47 تن مواد منعقد کننده برای شش ماه اول سال جاری تأمین شده است.

بختیاری با تأکید بر اهمیت شناسایی مخاطرات و ارزیابی ریسک در تأسیسات آبرسانی گفت: در این راستا برنامه اجرای ایمنی آب در شهرهای قم، جعفریه، سلفچگان، کهک و قنوات و روستاهای عنایت بیک، خور آباد و مجتمع شهید علیمحمدی در حال اجرا است که گواهی ایمنی آب شهر مقدس قم از وزارت بهداشت اخذ شده است.

وی در ادامه به تبیین بخش دیگری از فعالیت‌های مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان قم پرداخت و از پایش ماهیانه آب فضای سبز سطح شهر در راستای جداسازی شبکه آب فضای سبز از شبکه شهری خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و آزمایشگاهی به دانش‌پژوهان در غالب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها را از دیگر فعالیت‌های مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آبفای استان برشمرد و اظهار داشت: در راستای ساماندهی و ارتقاء آزمایشگاه مرجع شرکت آب و فاضلاب استان، اقدام به اخذ گواهی‌نامه‌های ایزو17025، ایزو 450001، معتمد محیط‌زیست، کفایت تخصصی انجام آزمون میکروبی و شیمیایی و کالیبراسیون دستگاهی شده است

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار