ف گلپایگانی

وزیر فرهنگ: عدالت فرهنگی نه شعار بلکه کارنامه ماست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عدالت فرهنگی را نه شعار بلکه کارنامه دولت سیزدهم برشمرد و تاکید کرد: نگاه ما در دولت گسترش جدی فرهنگ و هنر در تمامی بخش‌هاست.
کد خبر : 9584
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
وزیر فرهنگ: عدالت فرهنگی نه شعار بلکه کارنامه ماست

محمدمهدی اسماعیلی پنجشنبه شب در آیین اختتامیه جشن مهر سینمای ایران گفت: این جشن از ابتکارات سازمان سینمایی بود که از سال گذشته در راستای عدالت فرهنگی برگزار شد. برای این است که استان‌ها بدانند محلی برای ارائه شخصیت‌های برجسته و موفق خود داشته باشند و این جشن به همین منظور تدارک دیده شده و امسال رشد باشکوهی را در دومین دوره این رویداد شاهد هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همه بخش‌های مهم در دولت، امروز در کنار مدیریت فرهنگ و هنر قرار گرفته اند و وزیر نفت بیشترین حمایت را از ما داشتند.

اسماعیلی به اعطای اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی به دفاتر انجمن سینمای جوان با حمایت وزارت نفت به عنوان یکی از مصوبات جدید دولت اشاره کرد و گفت: رییس جمهوری در صدر تمام حامیان قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای ما در پررونق ترین دوره اخیر خود قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در اصفهان از روز جمعه با حضور قوی سینمای بین المللی فردا برگزار می شود از ساخت بیش از ۲۲۱ سینما و بهره برداری از آن ها در دو سال اخیر خبر داد و گفت: در جلسه اخیر شورای عالی سینما مقرر شد در تمامی شهرستان‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر سینما دایر شود و در یاسوج به زودی پردیس سینمایی دایر خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال گفت: سینما فقط برای تماشای فیلم نیست بلکه کانون مهر و محبت است که ساعاتی را در کنار هم در مجموعه ای جمع می شوند.

وی همچنین گفت: برای همه سازندگان مجموعه‌های فرهنگی و هنری و فرهنگسراها معافیت صد درصدی مالیاتی را تصویب کردیم.

اسماعیلی در عین حال گفت: حوزه سینما روزهای پرکار و پررونقی را پشت سر می‌گذارد و فیلم‌های زیادی آماده حضور در جشنواره فیلم فجر هستند. در دیگر بخش‌ها هم این را تجربه می‌کنیم. اهالی فرهنگ و هنر روزهای پرشکوهی تجربه می‌کنند.

معاون وزیر ارشاد: به عهدی که با سینماگران بستیم پایبندیم

محمد خراعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی هم گفت: به عهدی که با سینماگران ملی و استانی بستیم پایبندیم و تلاش می‌کنیم برنامه‌های ما محقق شود و سینمای ما سرافراز باشند.
محمد خزاعی اظهار داشت: این جشن اقدام بسیار بزرگی بود که در این سازمان رقم زده شد و شور و نشاطی در سراسر کشور ایجاد شد.

وی افزود: سازمان سینمایی در عرصه های بین المللی، ملی و استانی برنامه های خوبی دارد که اجرا شده و یا اجرا خواهد شد.

خزاعی با اشاره به ۲۱ سفر استانی گفت: در این سفرها شاهد مشکلات بودم و برای همین منظور، برنامه ۱۴ گونه ای تدوین شده که در دست اجراست یا اجرا خواهد شد.

وی از افزایش حمایت از تولیدات کوتاه، مستند و سینمایی در استان‌ها که در سال های پیش رو بیشتر نیز خواهد شد، تجهیز و بازسازی دفاتر سینمایی استانی با ۱۸۰ میلیارد تومان تا پایان سال، توسعه زیرساخت های استانی در مناطق محروم و یا کم برخودار و توسعه سالن های سینمایی به عنوان برنامه های در دست اجرای سازمان سینمایی برشمرد.

خزاعی همچنین با اشاره به افزایش تعداد سالن‌های سینمایی کشور از ۵۷۰ سالن به ۷۲۱ سالن افزود: آموزش رایگان برای سینمای جوان در ۲۰ حوزه و ۲۰ استان و تاسیس ۱۱۰ کتابخانه تخصصی در حوزه سینما و حل مشکل مسکن هنرمندان در دستور کار است.

رئیس سازمان سینمایی همچنین با اشاره به تدوین آیین نامه های فیلمسازی استانی بر مبنای آداب و رسوم استانی، آمورش آنلاین فیلم سازی و مستند سازی، استقرار مدیران استانی بنیاد فارابی به عنوان دیگر برنامه های سازمان سینمایی گفت: ابلاغ آیین نامه‌های استانی به زودی انجام می‌شود.

خزاعی درعین حال گفت: مشکل صندوق هنر برای هنرمندان استانی هم برطرف شده است.

وی همچنین گفت: یکشنبه گذشته یکی از پرمخاطب‌ترین روزهای سینمای ما بود و امید سینماگران را به سینما بازگردانند و
آینده خوبی برای سینما رقم زد.

اهدای تندیس ویژه جشن مهر سینمای ایران به وزیر نفت

در این مراسم همچنین، تندیس ویژه دومین دوره جشن مهر سینمای ایران به جواد اوجی وزیر نفت اهدا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار