ف گلپایگانی

فعال شدن شورای عالی امنیت غذایی/ ۹۵ درصد نیاز دارویی در داخل تولید می‌شود

رئیس‌جمهور از قعال شدن شورای عالی امنیت غذایی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ایران با تولید بیش از ۹۵ درصد نیاز داروی خود در داخل به صادرکننده محصولات داروی با کیفیت تبدیل شده است.
کد خبر : 9578
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
فعال شدن شورای عالی امنیت غذایی/ ۹۵ درصد نیاز دارویی در داخل تولید می‌شود

سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان کودکان حکیم گفت: حضور در جمع خیرین سلامت و فعالان در حوزه سلامت در وزارت بهداشت و پزشکان، روز خوبی برای دولت بود. سلامت برای هر جامعه حائز اهمیت و حفظ سلامت جسم و روح و روان جامعه مورد تأکید دولت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تمام دستورات درباره حفظ سلامت انسان است، بیان کرد: بهداشت می‌تواند زمینه‌های آلودگی را از بین ببرد. بهداشت جسم و جان هر دو دارای اهمیت است. در ساختار رایج بهداشت جهانی هم، غذا و دارو کنار هم تعریف شده‌اند؛ زیرا اگر امنیت و سلامت غذایی تأمین شود، نیاز به دارو کم می‌شود.

آیت‌الله رئیسی یکی از تاکیدات دولت را تأمین امنیت غذایی برشمرد و گفت: سلامت و امنیت غذایی از مسائل مهم است بنابراین در دولت سیزدهم شورای عالی امنیت غذایی را فعال کردیم. تغذیه فکر و اندیشه و روح اهمیت بالایی دارد و کمتر از تغذیه جسمی نیست.

وی تاکید کرد: رفع نیازهای اولیه به زندگی انسان آرامش می‌دهد که یکی از نیازهای جدی سلامت جسمی است. جمهوری اسلامی افتخار دارد که همواره سلامت از دغدغه هایش بوده و کارهای ارزشمند و قابل تقدیر در این زمینه به انجام رسانده است. در حوزه تربیت نیروی انسانی کارآمد و پزشکان‌متخصص و صاحب نظر افتخارات خوبی به ثبت رسیده است.

رییس جمهور با بیان اینکه همواره باید جایگاه پزشک و کادر درمانی مورد احترام شمرده شود، یادآور شد: جانفشانی کادر درمان در دوران کرونا را از یاد نمی‌بریم و یاد شهدای حوزه سلامت را گرامی می‌داریم.

آیت‌الله رییسی تولید تجهیزات‌پزشکی و کارهای دانش بنیان را از افتخارات کشور دانست و عنوان کرد: قبلا در سفرها صنایع دستی هدیه ایران به کشورهای دیگر بود اکنون در کنار صنایع دستی تولیدات دانش بنیان را هدیه می‌دهیم. ایران امروز ایرانی پیشرفته و فن آوری است و در حوزه علم و فناوری گام های بزرگی برداشته ایم و ست کامل اتاق عمل در داخل کشور تولید می شود.

وی بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و ایران به صادر کننده داروی با کیفیت تبدیل شده است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: در سفر اندونزی وقتی ربات سینا را رونمایی کردیم رئیس جمهور اندونزی و کادر درمانی کشور افتخار کردند که این کار در آسیا و در ایران انجام‌ گرفته است. بنابراین نیاز به واردات از غرب نیست و اینها سرمایه‌های انسانی کشور است.

آیت الله رییسی سلامت شهر و روستا را مساله مهم دولت دانست و بیان‌کرد: ۳۲ میلیون نفر در این دولت بیمه رایگان دریافت می‌کنند.

رئیس جمهور با اشاره به سلامت معنوی و کمک‌مومنانه بیان کرد: در زمان‌کرونا در بسیاری از کشورهای مدعی توسعه فروشگاهها را غارت کردند ولی یک نمونه از این موارد در ایران رخ نداد زیرا کمک مومنانه با هدایت رهبر انقلاب در آن زمان شکل گرفت و تمام مساجد و حسینیه‌ها کمک مومنانه را رقم زدند و این موارد از ویژگی‌های سلامت معنوی و دینداری مردم است. دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی باید در عمل رخ دهد و زمینه‌ها باید فراهم و موانع برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور خیرین کنار دولت به معنای کارفرما و پیمانکار نیست بلکه به معنای شریک‌ مورد اعتماد و راهبردی است که کار را با هم‌پیش می‌برند.

آیت الله رییسی در ادامه به مسئولان توصیه کرد تا تعهدات دولت به خیرین با سرعت بیشتری انجام‌ گیرد.

رییس جمهور  با تاکید بر اینکه باید در عمل به بخش خصوصی میدان داد، مطرح کرد: باید کار را به بخش خصوصی سپرد. دولت تصدی‌گری را نمی‌پذیرد و تجربه نشان داده کارهایی که تصدی گری آن به دست دولت است دچار مشکل می‌شود؛ ما اقتصاد دولتی را کاری غلط می‌دانیم. اقتصاد خصوصی یکی از اقتصادهایی است که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است. باید به اقتصاد بخش تعاونی میدان داد.

آیت الله رییسی موضوع سلامت کودکان را از اولویت‌های دولت برشمرد و گفت: آرامشی که سلامت کودک در خانواده ایجاد می‌کند، بی‌نظیر است. بسیاری از پدر و مادرها حاضر هستند خودشان بیمار شوند ولی کودکانشان سلامت باشند. بیماری فرزند، خانواده را رنج می‌دهد و بازیافتن سلامت کودک، شادابی و نشاط را برای خانواده به ارمغان می‌آورد.

وی تاکید کرد: این مرکز با آموزش و پژوهش نیز همراه است و این خوشحال کننده است. در مناطق کم برخوردار تهران این کار خیر و بزرگ انجام‌گرفته و این قابل تقدیر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار