ف گلپایگانی

ایران به عنوان همسایه‌ای قدرتمند آماده کمک به رفع اختلافات آذربایجان و ارمنستان است

رئیس جمهور، ارتقای سطح روابط میان تهران و باکو و مقابله با طرح‌هایی را که به منظور ایجاد اختلاف و اختلال در روابط دو کشور طراحی می‌شوند، ضروری دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه قدرتمند جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آمادگی کامل دارد تا به رفع اختلافات آنها کمک کند.
کد خبر : 9546
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
ایران به عنوان همسایه‌ای قدرتمند آماده کمک به رفع اختلافات آذربایجان و ارمنستان است

دکتر سید ابراهیم رئیسی در دیدار آقای «خلف خلف‌اف» دستیار رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در امور ویژه، روابط دو کشور را متکی به اشتراکات فرهنگی و باورهای دینی تاریخی و عمیق توصیف و تصریح کرد: ایران و جمهوری آذربایجان ظرفیت‌های متنوع و متعددی دارند که مبادله آنها منافع دو کشور و دو ملت را تامین می‌کند.

رئیس جمهور، ارتقای سطح روابط میان تهران و باکو و مقابله با طرح‌هایی را که به منظور ایجاد اختلاف و اختلال در روابط دو کشور طراحی می‌شوند، ضروری دانست و با بیان اینکه حفظ و ارتقای ثبات در منطقه در گرو همکاری و هم‌افزایی کشورهای منطقه است، افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه قدرتمند جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آمادگی کامل دارد تا به رفع اختلافات و مشکلات این دو کشور کمک کند.

دکتر رئیسی با تاکید بر اهمیت حفظ مرزها و ژئوپلتیک منطقه اظهار داشت: ایران از گفتگوهای منطقه‌ای در قالب 3+3 یا در هر شکل و قالب دیگری که بتواند به رفع مشکلات و باز کردن گره‌ها در روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان کمک کند، استقبال می‌کند. کشورهای منطقه ظرفیت حل مسائل منطقه را دارند و باز شدن پای کشورهای بیگانه به منطقه به هر بهانه‌ای به صلاح و منافع هیچ کدام از کشورهای منطقه نیست.

«خلف خلف‌اف» دستیار رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در امور ویژه نیز در این دیدار با قدردانی از موضع جمهوری اسلامی ایران و نیز نقش موثر دکتر رئیسی در حفظ روابط فیمابین پس از واقعه رخ داده برای سفارت این کشور در تهران گفت: جمهوری آذربایجان و ایران ظرفیت‌های بزرگی برای تقویت و تعمیق روابط دوجانبه و منطقه‌ای دارند.

خلف‌اف جمهوری اسلامی ایران را کشور قدرتمند منطقه و همسایه و دوست کشورش خواند و خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان نیز عمیقا معتقد است که مسائل منطقه باید با همکاری و گفتگو میان کشورهای منطقه حل و فصل شده و پای کشورهای دیگر نباید به منطقه باز شود.

وی گفت که جمهوری آذربایجان از هر گونه گفتگو بخصوص در قالب گفتگوهای 3+3 برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و نیز حل و فصل مسائل منطقه استقبال می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار