کاهش ۹ درصدی مراجعات بستری بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی قم

مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: مراجعات بستری بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی قم از ابتدای امسال تا آخر آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته‌است.

کد خبر : 933
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
کاهش ۹ درصدی مراجعات بستری بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی قم

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا، سید مهدی محصل روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال دربخش بستری بیش از ۴۳ هزار و ۳۸۲ مراجعه بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی به مراکز بستری طرف قرارداد صورت گرفته که هزینه‌ای بیش از ۱۸۱میلیارد تومان به همراه داشته‌است.

وی اضافه کرد: کمتر بودن تعداد مراجعات بستری در ۹ ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ به این دلیل است که برخی از مراکز طرف قرارداد اسناد و مدارک خود را ارائه نداده‌اند؛ همچنین در سال ۱۴۰۰ پرونده بستری بیماران کرونایی بیشتر بوده‌است.

وی ادامه داد: افزایش مراجعات، افزایش تعرفه‌های پزشکی، افزایش قیمت دارو و لوازم مصرفی، در تعهد قرار گرفتن بیشتر هزینه‌های مربوط به خدمات ناباروری، پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی بیماران کرونایی، طرح رایگان نمودن بستری بیماران بالای ۶۵ سال و طرح دارویار سبب رشد چشمگیر هزینه‌های پرداختی به مراکز طرف قرارداد در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل شده‌است.

به گفته محصل، با لحاظ نمودن دستورالعمل پرداخت خدمات پرستاری نیز هزینه‌های پرداختی افزایش بیشتری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در ۹ ماه سال ۱۴۰۱ در بخش سرپایی بیش از چهار میلیون و ۶۸۸ مراجعه به مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد صورت گرفت که هزینه‌ای بیش از ۲۹۳ میلیارد تومان به همراه داشته‌ که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد افزایش یافته‌است.

وی با اشاره به خدمات بستری به بیمه‌شده‌های تحت پوشش، گفت: هزینه‌های درمانی بستری معمولا نیاز به پوشش بالایی دارد که ۹۰ درصد هزینه بستری در مراکز دانشگاهی به عهده تامین اجتماعی می‌باشد.

به گفته محصل، در مراکز خیریه و خصوصی نیز ۹۰ درصد هزینه با تعرفه دولتی در تعهد ما می‌باشد و مابه‌التفاوت توسط بیمه‌شده پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه بستری افراد بالای ۶۵ سال در مراکز دانشگاهی، گفت: سازمان تامین اجتماعی از سال گذشته برای پوشش بیشتر درمانی سالمندان و افراد بالای ۶۵ سال همه هزینه‌های بستری این گروه را در مراکز دانشگاهی پرداخت کرده که در ۶ ماه نخست امسال ۱۲۹ پرونده بررسی شده‌است.

چهار مجموعه ملکی مدیریت تامین اجتماعی با ۵۰ متخصص و ۱۱۰ پزشک عمومی در استان قم فعال است؛ مدیریت درمان تامین اجتماعی قم با ۸۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار