ف گلپایگانی

کایالپ تسلیم پهلوان بختیاری شد / میرزازاده ایران را صاحب طلا کرد

امین میرزازاده فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران در مبارزه فینال در پیکارهای جهانی با شکست نماینده عنوان‌دار ترکیه مدال طلا گرفت
کد خبر : 9188
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
کایالپ تسلیم پهلوان بختیاری شد / میرزازاده ایران را صاحب طلا کرد

دیدارهای فینال و رده‌بندی چهار وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ساعت ۱۹:۳۰ جمعه شب در سالن اشتارک آره‌نا شهر بلگراد آغاز شد.

بعد از عنوان سومی پویا دادمرز در وزن وزن ۵۵ کیلوگرم و نقره مهمدی در ۸۲ کیلوگرم، امین میرزازاده با انگیزه فراوان پای به مبارزه فینال گذاشت.

حساس‌ترین دیدار فینال چهار وزن نخست را امین میرزازاده و رضا کایالپ از ترکیه برگزار کردند. غول ترکیه‌ای که چهار مدال طلای متوالی این وزن را در کارنامه دارد سال گذشته موفق به شکست میرزازاده شده بود و این دیدار برای نماینده ایران حکم انتقام از نابغه کشتی ترکیه داشت؛ این بار میرزازاده با ارائه یک مبارزه حساب شده و با نتیجه ۲ بر ۲ حریف خود را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

کایالپ یک نقره و ۲ برنز المپیک، ۵ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز پیکارهای جهانی و ۱۰ طلا و یک نقره اروپا را در کارنامه دارد.

در سه دقیقه نخست فینال ۱۳۰ کیلوگرم، میرزازاده اخطار اول را دریافت کرد. در تایم بعدی دو حریف برای دادن اخطار به حریف پرکارتر ظاهر شدند و باز هم کایالپ موفق‌تر بود و داوران را مجاب کرد که اخطار دوم را باز هم یه ملی‌پوش ایرانی بدهند و ۲ بر صفر از نماینده کشورمان پیش افتاد.

اما این پایان کار نبود بلکه میرزازاده با ۲ یورش متوالی پای حریف ترک را از تشک خارج و به عنوان قهرمانی جهان رسید تا کایالپ ترک در نهایت مغلوب شیر پسر بختیاری ایران شود. میرزازاده اولین طلای جهانی خود را جشن گرفت. او در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۲ نقره گرفته بود.

اولین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران در سنگین وزن را علی‌اکبر یوسفی در جهانی سال ۲۰۲۱ کسب کرد.

ایران از چهار وزن نخست موفق به کسب ۶۰ امتیاز شد و بعد از جمهوری آذربایجان در جایگاه دوم جدول رده‌بندی تیمی جهان قرار گرفت.

در سه وزن امروز نیز مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم به دیدار. رده‌بندی راه یافتند. سددانیال سهرابی هم در وزن ۷۲ کیلوگرم حذف شد.

فردا ایمان محمدی در ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در ۶۷ کیلوگرم و ناصر علیزاده در ۸۷ کیلوگرم به مصاف حریفان خواهند رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار