ف گلپایگانی

خطیب قم: رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل سخنان قوی و جامعی ایراد کرد

امام جمعه قم با قدردانی از سخنان رئیس جمهوری در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: رئیس جمهوری راجع به قرآن، خانواده و عدالت نطق قوی و جامعی را انجام دادند.
کد خبر : 9172
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
خطیب قم: رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل سخنان قوی و جامعی ایراد کرد

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر اظهار داشت: امروز برای دومین بار متن سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل که از عدالت خواهی شروع و با موضوع ظهور امام زمان‌(عج) خاتمه دادند را خواندم.

وی ادامه داد: این سخنان که راجع به قرآن، خانواده و عدالت بود، نطق قوی و جامعی بود، در اجلاس سال گذشته عکس شهید سلیمانی به عنوان نماد مقاومت و امسال نیز قرآن که نماد دین‌داری است را در دست گرفتند و بوسیدند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما به سهم خودمان از طرف این مردم به خاطر اینکه در خانه دشمن، دشمن را به چالش کشیدند و خواستار محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا شدند، قدرانی می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: امیدواریم رئیس جمهوری همان گونه که در عرصه بین‌المللی پرتلاش هستند، در عرصه داخلی نیز در رابطه با مسائل داخل کشور همچنان بخروشند تا رضایت این مردم به نحو احسن تامین شود.

امام جمعه قم همچنین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اهمیت موضوع عفاف و حجاب گفت: در صفحه مجازی نبینیم و نشنویم که محیط علم و دانش تبدیل به فضایی شده، که انسان شرم می‌کند آن را بازگو کند.

خطیب قم در بخش دیگری از سخنان با گرامیداشت سالروز آغاز جنگ تحمیلی و تهاجم رژیم بعث عراق به ایران و هفته دفاع مقدس یادآور شد: در سال ۶۰ حضرت امام‌(ره) از واژه جنگ به نام دفاع مقدس تعبیر کردند.

حسینی بوشهری گفت: دشمن با تحریک استکبار جهانی و با تصمیم و طرح قبلی و حساب شده و با هدف برانداختن نظام‌اسلامی و به زانو درآودن ملت ایران و اِشغال کشور وارد مرزهای ما شد.

وی بیان داشت: هواپیماها شهرهایی را بمباران کردند، مجموعه رژیم گذشته به افسران بعثی و آمریکایی‌ها و جبهه کفر آنچنان مشورت داده بودند که تصویری جز این‌که پیروزی قطعی و حتمی است، و دیگر نام و نشانی از ایران نخواهد بود را نداشتند.

امام جمعه قم همچنین اظهار کرد: هشت سال این دفاع جانانه ادامه پیدا کرد، اما آنچه به عنوان یک الگوی موفق مقاومت و پایداری برای همه ما باقی ماند این بود که حتی یک وجب خاک کشور نیز در اختیار دشمن بعثی قرار نگرفت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: اگر بخواهیم خوب از دفاع مقدس یاد کنیم باید بگوییم حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی که در راه دفاع از کیان مکتب و میهن قله‌های بلند رشادت را پشت سرگذاشت.

 

 

 

رئیس جمهوری با اتکا به فرهنگ دفاع مقدس حقیقت قرآن را پیش چشم جهانیان نمایان کرد

نماینده رهبر معظم انقلاب در نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر با تاکید بر اینکه امروز روز برگشت به فرهنگ دفاع مقدس است اظهار داشت: رئیس جمهوری با همان فرهنگ دفاع مقدس در سازمان ملل قرآن را در دست می‌گیرد، می‌بوسد و در برابر چشم جهانیان از حقیقت این کتاب آسمانی دفاع می‌کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا تویسرکانی افزود: مطمئن هستیم با چنین اخلاص و روحیه انقلابی می‌توانیم، مشکل‌ها را پشت سربگذاریم و ملت ایران را به قله‌ای که رهبر معظم انقلاب فرمودند، برسانیم.

وی در بخشی سخنان با ذکر این نکته که آیه‌های جهاد در هشت سال دفاع مقدس تفسیر شد افزود: همه دنیا دیدند که گروهی از مسلمانان اهل جهاد، چگونه ایستادگی و صبر پیشه کردند.

وی با بیان سختی ها و مشکلات ملت ایران در دوران دفاع مقدس گفت: در جنگ هشت ساله فقط صدام مقابل ملت ایران نبود، بلکه آمریکا، شوروی، فرانسه، آلمان و تمام قدرت‌ها آمده بودند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند، و تمامیت ارضی ایران را از بین ببرند.

نماینده رهبری در هوا فضای سپاه همچنین بیان داشت: در تاریخ ایران تنها دوره‌ای که یک وجب از خاک مقدس کشور به دشمن داده نشده، دوران جمهوری اسلامی است.

تویسرکانی افزود: کسانی که دَم از خدمات طاغوت‌های قبل از انقلاب می‌زنند، و آنان را به عنوان قهرمان معرفی می‌کنند، ببینند، شاهان پهلوی چقدر سخاوتمندانه ایران را از شمال، جنوب، شرق و غرب فروختند و فرار کردند و در خارج با ذلت مُردند.

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی هشت سال دفاع کرد و حدود سه میلیون ایرانی در دوران دفاع مقدس در جبهه شرکت کردند و ۲۰۰ هزار تَن نیز شهید شدند.

تویسرکانی نقش اساسی مردم قم به‌ویژه علما، مراجع تقلید، مجتهدان و جامعه مدرسین را در دفاع مقدس مورد توجه قرار داد و گفت: عالمان قم واقعا در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشتند، و اهمیت حضور در جبهه را برای مردم تبیین می‌کردند.

وی یادآور شد: مردم قم در دوران دفاع مقدس ۶ هزار شهید تقدیم انقلاب کردند، همچنین در این استان ۱۱ هزار جانباز و ۶۰۰ آزاده داریم و بزرگانی مانند شهید زین‌الدین را داشتیم که واقعا الگو بودند، هستند و خواهند بود.

این نماینده رهبر معظم انقلاب با تاکید بر توجه به موضوع ترویج فرهنگ دفاع مقدس بیان داشت: فرهنگ دفاع مقدس با همان سبک زندگی، محتوی، متانت، جهاد، اخلاص، شجاعت، توکل به خدا، ولایتمداری و تبعیت از امام خامنه‌ای نجات بخش ملت ایران از مشکل‌ها است.

نماینده رهبر انقلاب در هوا فضای سپاه در بخشی دیگر از سخنان گفت: بعد از گذشت حدود ۴۰ سال از آغاز جنگ تحمیلی، اکنون در برابر دشمنان خود، بیش از گذشته صاحب قدرت هستیم، ملت ایران ضمن اقتدار توان بازدارنده دارد، و در همه عرصه‌ها پیشرفت کرده‌است.

تویسرکانی اظهار کرد: اگر در عرصه مسائل اقتصادی مشکل‌هایی داریم، بخش عمده‌ای از این مشکل‌ها برای این است که برخی مسئولان به فرهنگ دفاع مقدس عمل نمی‌کنند.

وی گفت: اگر برخی مدیران و مسئولان در دولت‌های گذشته به تدابیر رهبر معظم انقلاب عمل می‌کردند، امروز شاهد این مشکل‌های اقتصادی نبودیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تویسرکانی یادآور شد: رهبر انقلاب پیرامون مسائل اقتصادی، برنامه اقتصاد مقاومتی را برای سفره، زندگی و معیشت مردم ارائه کردند، ولی متاسفانه‌ها بعضی‌ها عمل نکردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار