ف گلپایگانی

احداث مرکز تولید واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس در دولت سیزدهم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز احداث مرکز تولید واکسن های پنوموکوک و روتاویروس در مجتمع تولیدی، تحقیقاتی انستیتوپاستور در دولت مردمی خبر داد و گفت چنین اقدامی کشور را از واردات این واکسن‌ها بی‌نیاز می‌کند.
کد خبر : 9151
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲
احداث مرکز تولید واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس در دولت سیزدهم

بهرام عین اللهی افزود: این دو واکسن وارداتی بودند که با بهره برداری از این مرکز به زودی از واردات این واکسن ها بی نیاز خواهیم شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ساخت این مرکز از سال گذشته در مجتمع تولیدی، تحقیقاتی انستیتوپاستور آغاز شد، اظهار داشت: کار احداث این مرکز تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم تا سال آینده شاهد بهره برداری از آن باشیم، زیرا واکسن‌ یک محصول راهبردی است و باید در تولیدات آن خودکفا باشیم.

عین اللهی در خصوص پروژه ساختمان در دست احداث «سلمان فارسی» در این مجتمع نیز گفت: کار ساخت پروژه سلمان فارسی که علاوه بر یک مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی دارای بخش‌های اداری نیز خواهد بود در ۴ بلوک و ۲۴ هزار متر مربع از سال ۹۶ شروع شده و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: برای تکمیل و تجهیز این پروژه که پس از اتمام، میزبان بخش زیادی از کادر تخصصی، اداری انستیتوپاستور خواهد بود به ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وزیر بهداشت در پایان از تلاش‌های صورت گرفته در انستیتوپاستور به ویژه در زمینه تکمیل این دو پروژه مهم قدردانی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار