ف گلپایگانی

وزیر اطلاعات: رسانه‌های تروریستی در امان نخواهند بود

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه شبکه تلویزیونی اینترنشنال از نظر جمهوری اسلامی ایران، تروریستی است، گفت: هیچ گروه و رسانه تروریستی و فردی که خشونت را ترویج می‌کند در امان نخواهد بود و حمایت کشورهای مختلف از آنها باعث نخواهد شد که ایران از اهداف و اقدامات امنیتی تهاجمی خود دست بردارد.
کد خبر : 8971
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
وزیر اطلاعات: رسانه‌های تروریستی در امان نخواهند بود

حجت‌الاسلام و المسلمین «سیداسماعیل خطیب» در گفت‌وگویی درباره همکاری‌های ایران با کشورهای همسایه در حوزه اطلاعاتی گفت: با کشورهای همسایه تبادل، رابطه، رفت‌وآمد و حتی تفاهنامه‌های مکتوب اطلاعاتی خوبی وجود دارد که امیدواریم گسترش پیدا کند.

وزیر اطلاعات ضمن تشکر از دستگاه‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی همسایه، گفت: اخیرا شاهد بهره‌برداری از خاک کشور دوست و همسایه ترکیه برای برخی اقدامات براندازانه علیه جمهوری اسلامی ایران بودیم که امیدواریم در این تعاملات همچون ۲ سال گذشته خوب عمل کنیم و همکاری خوب دو سال گذشته با رئیس سابق اطلاعات ترکیه و وزیر خارجه کنونی این کشور، موضوعات مورد نظر حل و فصل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب افزود: این همکاری را با پاکستان و دیگر کشورها هم انجام دادیم و با همسایگان در بحث‌ها اطلاعاتی همکاری خوبی داریم.

وی درباره میزبانی کشورهای مختلف از منافقین هم گفت: هر کشوری و مبدایی که به دشمنان خشونت‌زا و کسانی که افکار و اقداماتی را دنبال می‌کنند که در مفهوم عرف بین‌الملل تروریسم شناخته می‌شود، را حمایت کند در امان نخواهد بود.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال از نظر ایران، شبکه تروریستی است، گفت: وظیفه و ماموریت داریم که نسبت به هر اقدام تروریستی که نسبت به کشور و ملت ایران وجود دارد، هر مکان و زمانی که تشخیص دادیم اقدام مناسب انجام دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب تاکید کرد: هیچ گروه و رسانه تروریستی و هر کسی که خشونت را ترویج می‌کند در امان نخواهد بود. حمایت کشورهای مختلف از آنها باعث نخواهد شد که ایران از اهداف و اقدامات امنیتی تهاجمی خود دست برداریم. این سیاستی است که با جدیت آن را ادامه خواهیم داد.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: تأکید می‌کنم که همان طوری که مورد تأکید رهبر عزیزمان بود، با تمام کشورهای دنیا، مخصوصا همسایگان‌مان به لطف الهی و با همت این دولت، امروز روابط خیلی خوبی را با این کشورها سامان دادیم و در حال پیشرفت هست، آمادگی داریم با همه کشورها در جهت منافع ملی با حفظ عزت ملی ارتباط و تعامل و تبادل اطلاعاتی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی داشته باشیم.

وی در مورد موضوع استرداد منافقین هم گفت: منافقین یک فرقه تروریستی هستند و همین اخیرا اقدامات گسترده‌ای در تجهیز و وارد کردن اسلحه و طراحی بمب‌گذاری داشتند که اقدامات آن‌ها نیز در اطلاعیه‌های وزارت مستندا آمده است.

وزیر اطلاعات افزود: هر کشوری و هر سرویس اطلاعاتی بنا به مصلحت و دستور دولت کشور خودش عمل می‌کند، اما قبل از شروع روابط بین ما و همسایگان روابط خوب اطلاعاتی شروع شد و الحمدالله ادامه دارد و تفاهم‌نامه‌هایی هم در این زمینه داریم، من از کشورهای همسایه در این خصوص تشکر می‌کنم و برای کشور دوست ترکیه هم این پیام را دارم که اخیرا بهره‌برداری از خاک آن‌ها برای اقدامات براندازانه علیه ایران را شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام خطیب گفت: کشوری مثل ایران که پایه‌های اعتقادی و مذهبی دارد، هیچ زمان و تحت هیچ عنوانی به دنبال اینکه برای مردمش سختی و نگرانی ایجاد کند نخواهد بود، بلکه به دنبال ایجاد شرایط روانی مناسب است و همه این فداکاری‌ها و مجاهدت‌های نیروهای اطلاعاتی و نظامی برای امنیت مردم است، بنابراین اتفاقاتی که در شاهچراغ افتاد یکی از نگرانی‌های دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی است که برای اینکه در آینده آن را جبران کرده و یک بازدارندگی ایجاد کنیم، تلاش‌ها را افزایش دادیم.

وی افزود: ما در استان فارس حدود ۲۰ تروریست و در سطح کشور حدود ۲۰۰ تروریست دستگیر کردیم ولی یک نفر از این‌ها طبیعتا به این اقدام موفق شد و این یکی از نکاتی است که وزارت اطلاعات باید به آن بپردازد، یعنی اندازه آن در یک استان یک به ۲۰ و در کل کشور یک به ۲۰۰ است، اما فرزندان شما در دستگاه‌های اطلاعاتی نسبت به آنچه باعث نگرانی مردم می‌شود شرمنده هستند.

وزیر اطلاعات درباره موضوع انتخابات پیش رو هم یادآور شد: طبیعتا شورای نگهبان به وظیفه‌ای که قانون برایش تعیین کرده عمل می‌کند و براساس آن صلاحیت‌ها را تعیین می‌کند، البته بحث ریاست‌جمهوری یک تفاوت اساسی با مجلس دارد، در ریاست‌جمهوری ردصلاحیت نداریم، فقط واجدان شرایط داریم، یک وجه مهم انتخابات سرنوشت مردم است و حضور مردم می‌تواند آن را شکل دهد، بنابراین حفظ این چارچوب و افزایش  تلاش برای گسترش مشارکت یک وظیفه ملی است، چنانکه هنوز به انتخابات نرسیدیم. تلاش دشمن در تضعیف مشارکت است، لذا همه باید به اندازه خودشان در جهت افزایش مشارکت تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب با اشاره به اینکه تمرکز دشمنان بر روی افشاگری، دروغ‌پردازی با هوش مصنوعی، جعل اطلاعات و اخبار برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات است، گفت: آنچه که هوشمندی ما را می‌طلبد همین افشاگری‌هاست، جاهایی که جنبه نقد سازنده ندارد و احیانا تشخیص می‌دهیم نگاهی کینه‌ای و بغض‌آلود، خشمی، منفعتی، گروهی بر آن حاکم است، آن‌ها را از خودمان جدا کنیم، نکته دوم تمرکز دشمن بر روی ایجاد القای ناکارآمدی است، آن‌ها نمی‌خواهند هیچ کار خوبی در افکار عمومی جلوه کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار