ف گلپایگانی

رئیس جمهور: قطار سریع السیر مشهد-تهران و آزادراه حرم تا حرم اولویتهای کشور هستند

رئیس جمهور گفت: راه اندازی قطار سریع السیر مشهد- تهران و تسریع در ساخت آزادراه حرم تا حرم جزو اولویتهای کشور است.
کد خبر : 8934
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۰۵
رئیس جمهور: قطار سریع السیر مشهد-تهران و آزادراه حرم تا حرم اولویتهای کشور هستند

سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مدیران کشوری، استانی و دستگاه های خدمت رسان به زائران رضوی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی افزود: ساخت آزادراه حرم تا حرم جزو اولویت های مهمی است که باید معاون اجرایی «آقای منصوری» زمانبندی این طرح را در سطح ملی پیگیری کنند تا در ارایه این خدمت برای زائران امام رضا (ع) تسریع شود.

وی بیان کرد: ما به عنوان مسئول وظیفه داریم تدارک لازم برای انجام یک زیارت ارزان، آسان، دلنشین و سازنده را ببینیم و فراهم آوردن چنین زیارتی وظیفه ماست.

رئیس جمهور گفت: دهه آخر صفر یکی از قله های زیارت است و همانطور که امروز مدیران ملی نیز برای این خدمت رسانی بسیج شده اند در سایر ایام اوج حضور زائران نیز باید چنین اقداماتی برنامه ریزی شود.

سید ابراهیم رئیسی بر پیگیری مصوبات کارگروه ملی زیارت تاکید کرد و گفت: باید نیازهای مشهد و زائران را به درستی احصا و برای رفع آنان برنامه زمانبندی مشخصی داشته باشیم.

وی یکی از این نیازهای حوزه حمل و نقل مشهد را احداث پارکینگ های جدید در مسیرهای منتهی به حرم مطهر دانست و اظهار کرد: برای احداث حداقل چهار پارکینگ در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی یک بررسی فوری نیاز داریم. در استان کارگروهی تشکیل و مکان یابی لازم در یک فرصت یک ماهه انجام شود.

رئیس جمهور گفت: در این باره با تاکید بر حضور بخش خصوصی و پس از آن پای کار آمدن ظرفیت زمین ها و امکانات دستگاه‌ها، سازمان ها، وزارتخانه ها، آستان قدس و شهرداری کار مکان یابی و سپس اجرای پروژه در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: مساله حمل و نقل برای تسهیل زیارت برای مردم دارای اولویت است و باید در حوزه ناوگان هوایی، ریلی و زمینی در مشهد ظرفیت ها تقویت شود، شهر فرودگاهی که استاندار خراسان رضوی درباره آن نکاتی را گفتند جزو نیازهای استان بوده و لازم است این کار هر چه سریعتر انجام شود.

سید ابرهیم رییسی خاطر نشان کرد: قطار سریع السیر تهران مشهد از اولویت های کشور است، استاندار خراسان رضوی هم پیگیری های خوبی در این باره داشته است پیگیری بودجه و اعتبارات آن انجام می شود ولی وزارت راه و شهرسازی آن را در چند جبهه باید پیگیری کند که این جزو کارهای ضروری است.

رئیس جمهور بیان کرد: همانطور که گزارش دادند بیش از ۸۰ درصد زائران مشهد از طریق جاده ها به زیارت مشرف می شوند و لزوم تسریع پروژه آزاد راه حرم تا حرم برکسی پوشیده نیست، این طرح درصورتی که به نتیجه برسد می تواند بستر بسیاری از ترددهای زمینی باشد.

وی تاکید کرد: باید زمانبندی لازم انجام شود تا ماموریت بخش های مختلف در ارتباط با پیشبرد طرح مزبور نیز مشخص شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار