ف گلپایگانی

غرب با اردوکشی سیاسی دنبال وارونه‌سازی حقایق همکاری ایران و آژانس است

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه اعمال فشار سیاسی علیه ایران در شورای حکام آژانس نتیجه معکوس دارد، گفت: مایه تأسف است که انگلستان، آلمان، فرانسه و آمریکا با اردوکِشی سیاسی در شورای حکام تحت عنوان دفاع از آژانس و نظام پادمان، به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق همکاری صادقانه جمهوری اسلامی ایران با آژانس هستند.
کد خبر : 8866
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۳:۱۵
غرب با اردوکشی سیاسی دنبال وارونه‌سازی حقایق همکاری ایران و آژانس است

ناصر کنعانی چهارشنبه شب در واکنش به بیانیه مشترک منتشر شده در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سوی گروه غرب، علیه کشورمان گفت: این بیانیه با محوریت انگلیس، آلمان، فرانسه و آمریکا در حالی به انتقاد از وضعیت همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی پرداخته که با تعاملات انجام شده از ابتدای سالجاری تاکنون، ایران و آژانس پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در ارتقاء همکاری‌های خود طبق بیانیه مشترک اسفند ۱۴۰۱ داشته‌اند و در نتیجه این روند چندین موضوع فنی بین ایران و آژانس حل و فصل شده، گفتگوها و تعاملات ایران و آژانس افزایش یافته و گفتگو در مورد حل و فصل موضوعات فنی دیگری در جریان است.

کنعانی با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به اصل همکاری با آژانس در چارچوب موافقتنامه پادمان متعهد است، ادامه داد: بیانیه مشترک اسفند ۱۴۰۱ چارچوبی برای تسریع در حل و فصل موضوعات به اصطلاح پادمانی باقیمانده است و این موضوعات که عمدتا منشأ سیاسی دارند، باید مرتفع شوند، زیرا مانعی در مسیر ارتقاء همکاری های ایران و آژانس به شمار می روند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: مایه تأسف است که انگلستان، آلمان، فرانسه و آمریکا که انگیزه‌ها و مواضع مشخصی علیه جمهوری اسلامی ایران دارند، همکاری های فنی ایران و آژانس را دستمایه حرکات سیاسی خود کرده اند و با اردوکِشی سیاسی در شورای حکام تحت عنوان دفاع از آژانس و نظام پادمان، به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق همکاری صادقانه جمهوری اسلامی ایران با آژانس هستند.

کنعانی ادامه داد: البته این اقدام آنها جدید نبوده و تعجب‌آور نیز نیست، آنها در نشست قبلی شورای حکام نیز نمایش مشابهی را در قالب حملات و اتهامات لفظی علیه جمهوری اسلامی ایران داشتند.

وی افزود: امروز گروهی از کشورهای مخالف رویکرد غیرسازنده گروه غرب، بیانیه مشترکی در حمایت از همکاری‌های ایران و آژانس و تقدیر از پیشرفت‌های صورت گرفته صادر کردند. ما از حمایت و موضع اصولی این کشورها تشکر می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پاسخ و واکنش متناسب را در اولین فرصت به حرکت سیاسی سه کشور اروپایی نشان خواهد داد و این پاسخ به مدیرکل آژانس اطلاع رسانی خواهد شد و بی تردید، اعمال فشار سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای حکام آژانس نتیجه معکوس دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار