استاندار لرستان: اربعین محل تجلی تبیین نهضت حسینی است

استاندار لرستان با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین یک همایش بین‌المللی بدون مرز است افزود: اربعین محل تجلی تبیین نهضت حسینی است و قیام کربلا در اربعین تجلی یافت.
کد خبر : 8645
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

به گزارش کاتنا ، فرهاد زیویار در بازدید از موکب‌های مسیر برگشت زائران اربعین حسینی در خرم آباد، بر ضرورت تسهیل جابجایی زوار درباره مسیرهای بازگشت تاکید کرد و اظهار داشت: از عزم و انگیزه خدمت‌رسانی به زائران نباید کاسته شود.

وی اربعین را یک همایش بین‌المللی بدون مرز دانست و افزود: اربعین محل تجلی تبیین نهضت حسینی است و قیام کربلا در اربعین تجلی یافت.

استاندار لرستان با بیان اینکه نهضت عاشورا اولین بار از سوی پییام‌آور اصلی این نهضت یعنی حضرت زینب (س) تبیین شد، افزود: پیاده‌روی اربعین تبیینی از حرکت اساسی است که امام حسین انجام داد.

زیویار با اشاره به اینکه اربعین توقف‌گاه اصلی و تمرین برای بشریت با هدف مقدمه‌سازی برای پیوند عاشورا و ظهور منجی عالم حضرت مهدی (عج) است، بیان کرد: چه کسانی که توفیق زیارت امام حسین را پیدا کردند و چه کسانی که در مواکب توفیق خدمت‌گذاری به زوار را داشتند در این کنگره ملی به نحوی نقش آفرینی کرده‌اند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه موکب‌داران لرستان در اربعین امسال به خوبی پای کار آمدند و در راستای خدمت‌رسانی به زائران ایفای نقش کردند افزود: قدردان زحمات آنها هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار