معاون تعاون وزیر کار تاکید کرد : تقویت فعالیت های اقتصادی با جذب سرمایه گذار در استان

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت : مهمترین عامل تحرک بخشی به اقتصاد توسعه در استان جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری در بخشهای مختلف اقتصادی می باشد.
کد خبر : 8642
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

به گزارش کاتنا، محمود کریمی بیرانوند روز پنجشنبه  شانزده شهریورماه  در نشست با استاندار لرستان با بیان اینکه دولت از سرمایه گذاری در کسب و کارهای بزرگ و کوچک استقبال و حمایت می‌کند ، اظهار داشت : برای جذب سرمایه گذار قطعا باید زیر ساختهای استان فراهم شود و و علاوه بر آن مهمترین راه دیگر تسهیل فرایند سرمایه گذاری است .

وی با استقبال از برقراری پرواز خرم آباد به نجف و افزایش این پروازها در استان ، افزود : با توجه به برقراری این پرواز ها علاوه بر بحث معنوی و خیر و برکتی که این پروزها برای استان دارد نقش مهمی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می تواند داشته باشد و این لازمه توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در لرستان است .

معاون اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر استفاده از سامانه رصد اشتغال تصریح کرد: با توجه به تعهد اشتغال دستگاههای اجرایی برای ایجاد شغل و تعهد آنان برای تحقق این امر مهم در هر استان لازم است تمام اطلاعات اشتغال ایجاد شده در این سامانه ثبت گردد.

کریمی بیرانوند به تبصره 18 قانون بودجه سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال وظیفه اجرایی تبصره 18 برعهده وزارت امور اقتصادی و دارایی است و آنها باید دستورالعمل اجرایی آن را تهیه کنند و بر این اساس منابع مورد نیاز به به استانها ابلاغ می شود .

وی با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی ، عنوان کرد :‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منابع برای ایجاد مشاغل خانگی امسال نسبت به سال قبل 33 درصد افزایش می‌یابد، سال گذشته 3 هزار میلیارد تومان منابع در مشاغل خانگی جذب شد. امسال طبق برنامه قرار است 4 هزار میلیارد تومان منابع جذب شود که اگر این منابع تا مهرماه امسال جذب شود، بانک مرکزی قول داده است، منابع جدیدی برای مشاغل خانگی اختصاص دهد.

معاون اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد سامانه جستجوی مشاغل گفت: پلتفرمی طراحی شده است که هم کارجویان، هم کارآفرینان و هم موسسات کاریابی می‌توانند از ظرفیت این سامانه استفاده کنند و کارجو و کارفرما می‌توانند از طریق این سامانه همدیگر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیدا کنند و ما به عنوان وزارت کار بر آن نظارت می‌کنیم.

کریمی بیرانوند اظهار داشت: وزارت کار ایجاد اشتغال نمی‌کند، بلکه فقط نظارت می‌کند تا مشاغلی که در بخش خصوصی ایجاد شده است، توسط کارجویان کشف شده و مشغول کار شوند.

در پایان این نشست در خصوص ظرفیت های سرمایه گذاری و راهکارهای احیاء واحدهای راکد و نیمه فعال استان لرستان ، تحقق اشتغال تعهد شده توسط دستگاههای اجرایی و ثبت در سامانه رصد مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار