رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان: لرستان یکی از قطب‌های داروسازی کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: این استان اکنون با ظرفیت ۶ کارخانه داروسازی یکی از قطب های داروسازی کشور است.
کد خبر : 8456
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۰

به گزارش کاتنا، بهرام دلفان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کارخانه داروسازی در این استان وجود نداشت اظهار داشت: اکنون لرستان با ظرفیت ۶ کارخانه داروسازی یکی از قطب‌های داروسازی کشور است به نحوی که برخی از داروهای شرکت‌های استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۶ بیمارستان در لرستان فعالیت می‌کنند، افزود: در حال حاضر ۱۷ بیمارستان دانشگاهی، سه بیمارستان تامین اجتماعی، پنج بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان ارتش در سطح استان با ظرفیت ۲ هزار و ۸۰۰ تخت در این استان فعال است که از این مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ تخت با ضریب اشغال ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ۴۰۰ پزشک متخصص در استان خدمت‌رسانی می‌کنند ادامه داد: ۵۳ هزار عمل جراحی سالانه در لرستان انجام می‌شود.

دلفان با اشاره به اینکه قبل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دانشکده آموزشی در این استان وجود نداشته است عنوان کرد: اکنون ۹ دانشکده آموزشی در حوزه سلامت استان فعال است که بالغ بر چهار هزار دانشجو در این دانشکده‌ها تحصیل می‌کنند و علاوه بر تحصیل دانشجو در مقاطع مختلف اکنون این دانشکده‌ها در حال آموزش پزشکی تخصصی هستند.

وی ادامه داد: همچنین۲۳ دستگاه سی تی اسکن در استان وجود دارد که از این مجموع ۱۸ دستگاه در بخش دولتی، سه دستگاه ویژه مراکز درمانی و ۲ دستگاه در بخش خصوصی و ۱۱ دستگاه‌ام آر آی (۶ دستگاه دولتی، ۲ دستگاه ویژه مراکز درمانی و سه دستگاه در بخش خصوصی) فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه اکنون ۳۳۶ کلینیک ویژه، ۱۴۱ دستگاه آمبولانس و چهار مرکز غربالگری در استان وجود دارد عنوان کرد: همچنین لرستان دارای ۱۰۵بخش سی سی یو، ۱۴۷ بخش آی سی یو (مراقبت‌های ویژه)، ۷۷ ان آی سی یو (مراقبت‌های ویژه نوزادان)، هفت پی آی سی یو (مراقبت‌های ویژه کودکان)، ۲۲ مرکز تجهیزات پزشکی و ۷۴ پایگاه اورژانس است در حالیکه قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از این امکانات محروم بود.

وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی در لرستان راه اندازی شد و اکنون چهار هزار دانشجو در سه دانشکده با حضور ۳۱۳ عضو هیات علمی در ۴۳ رشته پزشکی، پنج رشته دستیاری و ۱۴ رشته کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

دلفان با اشاره به تحصیل ۵۴ دستیار تخصصی در پنج مرکز آموزشی درمانی لرستان ادامه داد: اکنون ۱۱۰ پزشک عمومی، ۴۳۰ پزشک متخصص و فوق تخصص و ۱۴ هزار و ۲۳۳ نفر در استخدام این دانشگاه هستند همچنین چهار شرکت دانش بنیان و ۲۶۸ داروخانه دولتی و خصوصی نیز در سطح استان فعال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار