ف گلپایگانی

رئیس‌جمهور: ائتلاف‌ قدرتهای نوظهور جهانی مانع یکجانبه‌گرایی نظام سلطه است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نظم جدید جهانی با افول قدرت آمریکا و قدرت‌های سلطه‌گر رقم می‌خورد، گفت: ائتلاف‌ها و پیمان‌های فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای قدرتهای نوظهور چون بریکس و شانگهای مقابل یکجانبه‌گرایی نظام سلطه است.
کد خبر : 8335
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۲۰
رئیس‌جمهور: ائتلاف‌ قدرتهای نوظهور جهانی مانع یکجانبه‌گرایی نظام سلطه است

«سید ابراهیم رئیسی» پیش از ظهر پنجشنبه در نشست سراسری با علما و نخبگان اهل تسنن کشور با گرامیداشت ایثار و جان‌فشانی‌ شهدای اهل سنت، شیعه و مدافعان حرم و خدمت، گفت: این حضور و شنیدن سخنان اهل دین، مردم و افرادی که دغدغه ارزش‌های انقلاب را دارند مغتنم و ارزشمند است.

سید ابراهیم رئیسی با اشاره به آیه‌ای از قرآن درباره ویژگی‌های امت اسلامی گفت: نخستین ویژگی امت حرکت جامعه متشکل و متحد که به سمت یک مقصد است.

رئیس جمهور دومین ویژگی امت را حرکت مداوم آن دانست و توضیح داد: امت اسلامی هیچ‌ زمانی ایستا نیست و داشتن حرکت و هدف ویژگی‌های امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه وجود پیامبر اسلام محور وحدت بین همه مسلمانان است، تصریح کرد: از مهمترین ویژگی یاران پیامبر این است که باید فضل و رضای خدا را طلب کنند.

رئیس‌جمهور افزود: ویژگی دیگر علمای شیعه و اهل سنت علاوه بر تبعیت از پیامبر توجه به مردم است. مردم داری و با مردم سخن گفتن و حرف آنها را دنبال کردن بسیار مهم است.

سید ابراهیم رئیسی با اشاره نقش علمای اهل سنت در نقاط مختلف کشور، گفت: وجه مشترک علمای اهل سنت چه در سیستان و بلوچستان، کردستان و ترکمن‌صحرا، اندیشیدن به منافع و عزت ملی است و همه باید آن را دنبال کنند. محور حرکت ما عزت ملی و منافع ملی در همه فعالیت‌هاست.

امت اسلامی و جامعه متحد بزرگترین مانع استکبار است

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امت اسلامی و جامعه متحد بزرگترین مانع استکبار و خودخواهی‌ها و سلطه‌گری‌هاست، خاطرنشان کرد: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، تنها مانع نظام سلطه مسلمانان متحد و معتقد به خدا بود و سلطه‌گران برای شکستن این قدرت بزرگ، تلاش کردند با فعال‌سازی امپراتوری رسانه‌ای و تبلیغی خود میان مسلمانان اختلاف ایجاد کند. گروه‌های تکفیری برای قتل و کشتار در میان امت اسلامی با عناوین مختلف و با پرچم لا اله الا الله برای ضربه زدن به توحید راه‌اندازی شد.

رئیس جمهور اهانت به مقدسات و توهین به پیامبر مکرم اسلام و قرآن کریم، نقشه دیگر دشمنان است، تصریح کرد: اهانت به این کلام آسمانی، اهانت به انسان، آزادی و همه ادیان ابراهیمی است و همه این اقدامات حلقه‌های یک زنجیر برای تضعیف امت اسلامی است.

رئیس‌جمهور وحدت و انسجام امت اسلامی را راهبرد اصلی دانست و گفت: امت اسلامی در هر گوشه از جهان باید بداند که پیشرفت اسلام در گرو انسجام بوده و هرکس با قلم و بیان خود در جهت ایجاد وحدت تلاش کند، در راستای این نیاز حرکت کرده که راهبرد جمهوری اسلامی این است. هرکس هم دانسته و ندانسته و خواسته و ناخواسته اختلاف افکنی کند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

شرایط به نفع جریان مقاومت در حال رقم خوردن است

سید ابراهیم رئیسی با تاکید براینکه شرایط به نفع مقاومت درحال رقم خوردن است، گفت: شرایط امروز فلسطین با دیروز قابل مقایسه نیست، پیش از این در سازمان‌های آزادی‌بخش برای این کشور تصمیم گرفته می‌شد اما امروز مجاهدان در صحنه فلسطین ابتکار عمل را به دست دارند. جریان مقاومت جریان پیروز این میدان است و آنانی که تا دیروز سخن از سازش می‌کردند دیگر آن را مطرح نمی‌کنند و در ادبیات فلسطین سخن از سازش و تسلیم وجود ندارد.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: این موضوع درباره ایران هم صادق است و امروز سخن از حمله و تهاجم به ایران هم از ادبیات مستکبران حذف شده است. چون ایران امروز با ایران دیروز متفاوت و قدرتمند است و این قدرت را خون مطهر شهیدان و ۱۵ هزار شهید اهل سنت، تلاش و حضور مردان و زنان ایرانی در صحنه‌ها و مناسبت‌هایی مانند ۲۲ بهمن و روز قدس، علم و پیشرفت اقتصادی در کشور، تولید کرده است.

وی گفت: امروز همراهی امت اسلامی با نظام جمهوری اسلامی ایران در اربعین حسینی جلوه‌گیر است و همگان از شیعیان و اهل سنت و حتی ادیان دیگر در این مسیر گام برمی‌دارند.

سید ابراهیم رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های و اقدامات موجود و انجام شده در کشور، گفت: چهره‌ شهرهای ایران با پیش از انقلاب متفاوت شده و کارهای بسیاری در راستای پیشرفت کشور انجام شده اما بازهم باید بیشتر انجام شود.

رئیس جمهور از وجود و فعالیت ۱۷ هزار مسجد و پایگاه مذهبی فعال در کشور خبر داد و گفت: امروز در کشور ۴۵۰ مدرسه علمیه فعال، ۲۹۰۰ پایگاه نماز جمعه و اجتماعات گسترده، ۱۲ هزار امام جماعت وجود دارد.

رئیس‌جمهور درباره رفع محرومیت از مناطق مختلف کشور هم توضیح داد: رفع محرومیت از مناطق مرزی و محروم اولویت دولت است و طبق آماری که به رهبر معظم انقلاب اعلام کردم در شروع دولت سیزدهم با ۲۲ هزار مگاوات کسری و ناترازی وجود داشت که از این مقدار ۷ هزارمگاوات تولید شد و باقی‌مانده آن تا ۳۵ هزار مگاوات را در دستور تولید داریم.

وی افزود: در بخش‌های مختلف مدیریتی در دولت شاهد حضور افراد با نگاه‌های مختلف اعم از شیعه و سنی هستیم.

رئیس‌جمهور از خریداری ۱۰ میلیون تن گندم خبر داد و گفت: این به معنای فعال شدن کار کشاورزی است و کالای مورد نیاز اساسی کشاورزی در کشور یعنی گندم، برنج و ذرت ۲۲ درصد رشد داشته است. تولید از زیر صفر به ۶ درصد و ابزار تولید ۱۹ درصد رشد داشته است که نشانه‌های خوبی است.

وی با بیان اینکه وضع معیشتی مردم همواره مورد توجه و دغدغه دولت است، گفت: خانواده‌های محروم در کنار یارانه دریافتی، بیمه سلامت شدند و ۶ میلیون از خانواده‌های محروم بدون دریافت ریالی بیمه شدند و به سمت کاهش سهم سلامت در سبد هزینه‌های خانواده‌ها هستیم.

رئیس‌جمهور گفت: دولت شبانه‌روز برای کاهش مشکلات تلاش می‌کند، آینده برای امت اسلامی و هم برای کشور ایران روشن و امیدوار کننده است. دشمن در پی یأس است و نباید به این اجازه داد. علمای اهل سنت و شیعه در تریبون‌های مختلف و نماز جمعه در سخن مردم را امیدوار کنند و دولت هم در عمل این کار را انجام خواهد داد.

مایوس کردن مردم به نفع کشور نیست

سید ابراهیم رئیسی با تأکید براینکه مایوس کردن مردم به نفع کشور نیست و دشمن از آن لذت می‌برد، گفت: دشمن این مطالب یاس‌آور را بارها نشر و بازنشر می‌کند و درپی اختلاف است و برخی بدانند که دشمن علاقه‌ای به شخص و رسانه ندارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به تأکیدات بنیانگذار خود درباره موضوع فلسطین و قدس نمی‌تواند از این موضوع دست بکشد و حمایت از مردم مظلوم این کشور  و دیگر مسلمانان جهان از آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است.
سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: بنابر تأکید رهبری، جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشور همسایه و منطقه مناقشه‌ای ندارد و این سیاست ایران است و دشمن ما آمریکا و رژیم صهیونیستی است و با همه مسلمانان برادر هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار