ف گلپایگانی

استاندار قم: طرح های عمرانی استان باید دارای پیوست فرهنگی باشد

استاندار قم گفت: تمام فعالیت ها و طرح های عمرانی که در قم انجام می شود باید دارای پیوست فرهنگی باشد و نباید از این امر مهم غافل بمانیم.
کد خبر : 8322
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴
استاندار قم: طرح های عمرانی استان باید دارای پیوست فرهنگی باشد

سید محمد آقامیری روز چهارشنبه در آیین افتتاح ۱۷۰ پروژه شهری در سالن همایش های بین المللی شهرداری قم بیان کرد: وردوی های شهر قم باید طوری طراحی شوند که هر فردی وارد می شود از همان ابتدا متوجه مذهبی بودن شهر قم شود.

وی خواستار توجه بیشتر مسوولان شهری به مساله ورودی های شهر و ساماندهی این مناطق شد و گفت: مسافران و زائران شهر کریمه اهل بیت باید از نوع طراحی ورودی های شهر متوجه شوند که این شهر دارای آداب خاصی است و موظف به رعایت این آداب هستند.

آقامیری ادامه داد: شهردار قم در جلسات اخیر قول مساعد بر ارایه طرح جامع و برنامه ریزی های لازم به منظور ساماندهی ورودی های شهر داد و ما نیز از خداوند متعال خواستار موفقیت روزافزون خادمان شهر و شهروندان فهیم و صبور قم هستیم.

وی بیان کرد: مشکلات جامعه به فرموده رهبر معظم انقلاب تنها با کار جهادی حل می شود بنابراین تمام کارهای خود را باید با تفکر جهادی به سرانجام برسانیم.

استاندار قم با اشاره به اینکه شهر قم باید به کارگاه عمرانی بدل شود، گفت: فرصت ها همیشه وجود ندارند و اگر از این فرصت ها برای اصلاح امور به ویژه اصلاح بافت های فرسوده شهر به نحو احسن استفاده نکنیم، شاید دیگر فرصت جبران نباشد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد شهر قم جزو بافت فرسوده است، ادامه داد: باید با تلاش روزافزون شهر را از بافت فرسوده خارج کنیم و چهره شهر را به سمت درست تغییر دهیم.

استاندار قم از مسوولان و مجموعه مدیریت شهری خواست تا اصلاح بافت فرسوده شهر را دردستور کار خود قرار دهند و افزود: نهضت ملی مسکن فرصت مناسب و ویژه ای است که باید از این فرصت استفاده کرد.

وی افزود: تمام مسوولان نهادها و دستگاه های مربوطه باید در برنامه ریزی های خود به ویژه برنامه های عمرانی به عدالت اجتماعی توجه لازم را داشته باشند و از این امر مهم غافل نشوند.

آقامیری اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری،‌ شهرداری و به خصوص شورای اسلامی شهر باید در مصوبات خود عدالت اجتماعی را محور قرار دهند نه اینکه انجام پروژه های عمرانی در یک منطقه بیش از مناطق دیگر صورت گیرد.

وی بر وحدت میان مسوولان تاکید و بیان کرد: رمز موفقیت در کارها وحدت میان مسوولان است و همه مسوولان دستگاه ها و نهادها باید با حفظ وحدت به خدمتگذاری به مردم و شهر کریمه اهل بیت(ع)‌ بپردازند.

آقامیری تاکید کرد: ما به عنوان نماینده دولت در استان، خذمتگذار مردم هستیم و با حفظ مدیریت واحد باید تمام تلاش خود را به منظور انجام وظایف به کار ببریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار