ف گلپایگانی

اعضای غیرعضو شورای انقلاب فرهنگی، رئیس هیأت جذب اساتید دانشگاه می‌شوند

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ضمن تصویب آیین‌نامه تشکیل ستاد زن و خانواده و ستاد تعلیم و تربیت، مقرر کردند افراد غیرعضو این شورا نیز بتوانند به عنوان رئیس هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی منصوب شوند.
کد خبر : 8270
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۳۲
اعضای غیرعضو شورای انقلاب فرهنگی، رئیس هیأت جذب اساتید دانشگاه می‌شوند

در جلسه عصر سه شنبه اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به ریاست سید ابراهیم رئیسی مقرر شد افراد غیرعضو در شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی نیز بتوانند به عنوان رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی منصوب شوند.

تعیین شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی حرفه معلمی برای ورود به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و با تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از دیگر مصوبات جلسه امروز این شورا بود.

در این جلسه بر اساس گزارش وزیر آموزش و پرورش درباره تجربه برگزاری آزمون نهایی خرداد امسال، عنوان شد که مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در زمینه شیوه جدید برگزاری کنکور و لحاظ معدل دوره دبیرستان دانش‌آموزان در نتیجه کنکور، علاوه بر موثر بودن در اعتباربخشی به مدرسه، کیفیت آموزش معلم و کتب درسی، حضور بیشتر دانش‌آموزان مناطق محروم در میان رتبه‌های برتر کنکور را موجب شده و انتظار می‌رود اجرای این مصوبه در سال‌های آتی دستاوردهای بیشتر و موثرتری در تغییر کنکور از یک آزمون حافظه‌محور به سنجشی واقعی‌تر از کیفیت آموزش برای دانش‌آموزان تبدیل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار