ف گلپایگانی

رشد ۱۱۳ درصدی صادرات استان قم در دولت سیزدهم

مدیرکل گمرکات استان قم از رشد ۱۱۳ درصدی صادرات قم در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از ابتدای آغاز به کار این دولت تا پایان مردادماه، ۶۴۷ میلیون دلار انواع کالا از طریق گمرکات این استان به کشورهای هدف صادر شده است.
کد خبر : 8235
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۲۴
رشد ۱۱۳ درصدی صادرات استان قم در دولت سیزدهم

اسفندیار دریکوندی روز دوشنبه در نشست خبری مدیران تابعه وزارت اقتصاد در استان قم، افزود: همچنین در دولت مردمی سیزدهم، درآمد گمرکات استان قم به رقم یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید که در این زمینه هم رشد ۲۶۷ درصدی داشته ایم.

وی ادامه داد: در زمینه واردات، ۷۳۴ میلیون دلار انواع کالا به گمرکات استان قم وارد شده که رشد ۵۰ درصدی را نشان می دهد و در بحث ترانزیت، پنج هزار و ۹۱۴ فقره انجام شده که با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به دو سال اولیه دولت قبل مواجه شده است.

دریکوندی با بیان این که مدت زمان صادرات از گمرکات استان قم به کمتر از یک روز کاهش پیدا کرده است اضافه کرد: در حوزه واردات نیز با توجه به مجوزهایی که از سازمان های مختلف باید اخذ شود، بین یک تا سه روز انجام می شود.

وی با اشاره به این که سال گذشته حدود ۱۵ هزار تن کالا از طریق شبکه حمل و نقل ریلی از استان قم به کشورهای هدف صادر شد گفت: یک ترمینال کانتینری نیز درحال راه اندازی است که صادرات را به کمترین زمان ممکن کاهش می دهد.

وی همچنین خدمت رسانی به موکب های اربعین در عراق را مورد اشاره قرار داد و افزود: ۸۴۲ مورد اظهار نامه خروج موقت برای خودروهای سنگین صادر شده است.

رشد ۵۵ درصدی وصول مالیات از ابتدای امسال تا پایان مردادماه

مدیرکل امور مالیاتی استان قم نیز در این نشست خبری تصریح کرد: ۹۵ درصد از درآمد استان قم مربوط به مالیات است و سال ۱۴۰۱ را در شرایطی پشت سر گذاشتیم که علاوه بر رشد ۶۰ درصدی در زمینه مالیات نسبت به سال ۱۴۰۰، از حیث تحقق در رتبه های ممتاز کشوری قرار گرفتیم.

حسین نیروبخش افزود: سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد مصوب سال گذشته بود که سه هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان محقق شد.

وی گفت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، یک هزار و ۹۰۷ میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۵۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به این که در بحث دریافت اظهارنامه ها علاوه بر این که در سازمان امور مالیاتی رتبه قابل قبولی داریم افزود: با دریافت ۵۸ هزار و ۱۳۷ فقره فرم تبصره ماده صد، رشد ۲۲ درصدی، با ۱۸ هزار و ۲۵۲ اظهارنامه شخصی حقیقی رشد ۱۲ درصدی و چهار هزار و ۶۲۲ اظهارنامه اشخصاص حقوقی، رشد پنج درصدی داشته ایم.

نیروبخش با بیان این که اداره کل امور مالیاتی علاوه بر وصول درآمد مالیات، وظیفه وصول مالیات ارزش بر افزوده را نیز برعهده دارد گفت: بخشی از این درآمد در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، ۳۱۷ میلیارد تومان عوارض ارزش بر افزوده در اختیار شهرداری و دهیاری ها قرار گرفت و در سال گذشته این رقم به یک هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان رسید که افزایش ۳۳۵ درصدی را نشان می دهد.

وی همچنین به راه اندازی واحد مشاوره در اداره کل امور مالیاتی استان قم اشاره کرد و گفت: مودیان می توانند به این واحد در بلوار عماریاسر مراجعه کرده و از خدمات مشاوره ای استفاده کنند.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار