ف گلپایگانی

معاون وزیر علوم: پیشرفت‌های کشور در حوزه فناوری برای مردم نمایان می‌شود

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ با برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری(جهش) و بهره‌گیری از ظرفیت زبان هنر و رسانه، پیشرفت‌های کشور در این بخش‌های راهبردی برای مردم نمایان می‌شود.
کد خبر : 821
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰:۲۱
معاون وزیر علوم: پیشرفت‌های کشور در حوزه فناوری برای مردم نمایان می‌شود

به گزارش کاتنا و به نق از ایرنا ، علی خیرالدین در حاشیه نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری (جهش) در پارک علم و فناوری قم افزود: یکی از طرح‌های مهمی که در وزارت علوم دنبال می‌شود،‌ موضوع رویت پذیری پیشرفت‌های کشور در حوزه علم و فناوری است، در حقیقت ما به دنبال آن هستیم که محصولات تولید شده در بستر پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان توسط مردم دیده شود و در این رابطه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه جهش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به لزوم پرداختن رسانه‌ها به پیشرفت‌های علم و فناوری و همچنین توجه به مردمی سازی فناوری در کشور، گفت: همین که فیلم کوتاهی در رابطه با تولید یک محصول دانش‌بنیان در کشور به نمایش گذاشته شود به طور حتم برای مردم جالب و تاثیرگذار خواهد بود و بر همین اساس، تبیین رسانه‌ای پیشرفت‌های بدست آمده در حوزه‌های علم و فناوری از جمله رویکردهای مهم جشنواره فیلم جهش است.

وی ادامه داد: از آنجا که پارک علم و فناوری قم، سابقه برگزاری جشنواره استانی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری را داشت و در این زمینه موفق عمل کرده‌ بود،‌ از ظرفیت این استان برای برگزاری جشنواره مورد نظر در سطح ملی نیز استفاده و پارک علم و فناوری قم به عنوان دبیرخانه دائمی جشنواره جهش انتخاب شد.

خیرالدین گفت: شرکت‌های معتبر، صاحب‌نام و بسیار موفقی با محوریت پارک علم و فناوری قم به فعالیت می‌پردازند که در تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری کشور ثاثیرگذار بودند و به همین دلیل قم از جمله استان‌های موفق کشور در این حوزه است و ما امیدواریم با همراهی مسئولان ارشد استان شاهد تقویت هرچه بیشتر زیرساخت‌های پارک علم و فناوری قم به خصوص در بخش توسعه فیزیکی باشیم.

رییس پارک علم و فناوری قم نیز در خصوص برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری بیان داشت: این جشنواره به شناسایی ظرفیت‌های علم و فناوری کشور و همچنین معرفی توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در ساخت محصولات متنوع کمک خواهد کرد و عاملی برای توسعه فروش و صادرات این محصولات خواهد بود.

خیرالله رهسپار فرد با اشاره به جزییات جشنواره جهش گفت: تاکنون ۳۱۷ اثر از ۲۴ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده‌است، که پس از طی مراحل ارزیابی و داوری نهایی، مراسم اختتامیه این جشنواره در روز ۲۲ دی‌ماه‌ جاری در قم برگزار می‌شود و پس از آن اکران عمومی فیلم‌های منتخب را خواهیم داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار