همزمان با هفته دولت و هفته تعاون : نمایشگاه عرضه توانمندی‌های بخش تعاون و مشاغل خانگی در لرستان برپا شد

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : به مناست هفته دولت و هفته تعاون نمایشگاه عرضه تولیدات و توانمندی‌های بخش تعاون و مشاغل خانگی در استان برپا شد.
کد خبر : 8136
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۱۳

به گزارش کاتنا ،  سید فرهاد ناصری نیا در آیین افتتاح نمایشگاه عرضه تولیدات تعاونی ها و مشاغل خانگی در خرم آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت : مهم‌ترین حلقه مفقوده در موفقیت و پایداري شرکتهای تعاونی و مشاغل خانگی اتصال تولیدکنندگان محصولات و تولیدات در حوزه‌های مختلف اقتصادی به بازار فروش است که درسطح این استان رسته های مختلف اقتصادی در این حوزه مشغول فعالیت هستند و در لرستان بیشترین رشته‌های تعاونی ها و مشاغل خانگی در بخش خیاطی، قالی بافی، گلیم بافی، چرم دوزی و دامپروری است که با ایجاد بازاچه های دائمی و موقت می توانند تولیدات خود را به بازار معرفی و به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در مناطق و محله‌های شهرها و روستاها دارند، افزود: شرکت‌های تعاونی تأمین نیاز مشاغل در حقیقت نوعی تعاونی متعارف یا سهامی عام هستند که براساس قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی درراستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های کسب و کار خانگی و ایجاد فرصت‌های شغلی تشکیل می‌شوند.

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اشاره به حمایت از تعاونی های موفق استان افزود : اولویت پرداخت تسهیلات و حمایت های این اداره کل و سایر دستگاههای اجرایی به شرکتهای تعاونی موفق و فعال است تا هم این تسهیلات در جای دیگری هزینه نشود و هم به توسعه استان و ایجاد اشتغال پایدارمنجر گردد.

وی ادامه داد: حضور شرکت های تعاونی و مشاغل خانگی در بازارچه‌ها و یا نمایشگاه‌های محلی و دائمی عرضه محصولات مشاغل خرد و خانگی این فرصت مناسب را در اختیار تولیدکنندگان حوزه تعاون و مشاغل خانگی قرار می‌دهد تا بدون واسطه با شهروندان در ارتباط باشند و محصولات خود را به فروش برسانند.

ناصری نیا بیان کرد : هفته دولت و هفته تعاون فرصت مناسبی برای معرفی خدمات نظام به آحاد مردم و ترویج فرهنگ تعاون و مشارکت است که فرهنگ کار جمعی و استفاده از سرمایه های خرد و کوچک بین مردم و به خصوص در بین جوانان برای امرار معاش و ایجاد فرصت های شغلی باشد .

وی به برپایی نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون و مشاغل خانگی در خرم آباد اشاره کرد و گفت :  امروز به مناسبت هفته دولت و تعاون این نمایشگاه علاوه بر مرکز استان در سراسر شهرستانهای لرستان  برای ارائه توانمندی تعاونی های در بخشهای مختلف نیز برپا شده است که امیدوارم با راه‌اندازی این نمایشگاه ها و بازارچه ها شاهد رونق اقتصادی در این زمینه باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار