ف گلپایگانی

قرارگاه مردمی تنظیم بازار در قم با همکاری ۱۲۵ فروشگاه امین فعال است

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: قرارگاه مردمی تنظیم بازار در قم با همکاری ۱۲۵ فروشگاه امین در هشت منطقه شهری فعال است و در کنار اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرتبط، در زمینه توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نقش آفرینی می‌کند.
کد خبر : 7986
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
قرارگاه مردمی تنظیم بازار در قم با همکاری ۱۲۵ فروشگاه امین فعال است

محمد رضا حاجی رضا بیان داشت: این شبکه برای کمک به امر توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم همچون مرغ، گوشت، برنج و شکر در شرایط خاص ایجاد شده‌است و با بهره‌گیری از این ظرفیت از ابتدای سال‌جاری تاکنون توانستیم بازار محصولات مورد نظر در استان را کنترل کنیم و کالاهای مورد نیاز مردم را در دسترس ایشان قرار دهیم.

وی افزود: حذف واسطه گیری و امکان خرید کالاها برای مردم با قیمت مناسب از جمله مزایای ایجاد قرارگاه مردمی تنظیم بازار در قم بود،‌ همچنین این طرح با تسهیل دسترسی همشهریان به کالاهای مورد نیازشان، موجب ایجاد آرامش روانی و حس اطمینان از وجود کالاهای اساسی در سطح شهر شد.

وی ادامه داد: دراین قرارگاه، گروه‌هایی مسئولیت بازرسی و نظارت بر چگونگی توزیع کالاها در سطح شهر قم را برعهده دارند و همین رصد دقیق از نحوه انجام کار موجب شده تا موضوع توزیع کالاهای اساسی مطابق برنامه‌ریزی‌ها انجام شود و کالاها با سهولت بیشتری در اختیار گروه‌های هدف قرار گیرد.

گفتنی‌است سازمان جهاد کشاورزی قم در حوزه تامین امنیت غذایی استان برنامه‌های متنوعی را دنبال می‌کند که یکی از مهمترین آن‌ها افزایش هفت درصدی سطح تولید محصولات این بخش از ۸۵۰ هزار تُن به ۹۰۰ هزار تُن در سال‌جاری است.

بخش کشاورزی پنج درصد اشتغال و ۶ درصد ارزش افزوده استان را به خود اختصاص داده و این آمار نشان می‌دهد با ایجاد بسترهای لازم برای افزایش سطح تولید محصولات در این بخش همچون بهره‌گیری از توانمندی صنایع تبدیلی و غذایی، علاوه بر تامین امنیت غذایی مردم،‌ تا چه حد می‌توان در ایجاد اشتغال جدید و توسعه اقتصادی استان تاثیر گذاشت.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار