ف گلپایگانی

جمهوری اسلامی در نظم نوین جهانی باید بازیگری اثرگذار باشد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تحولات آینده دنیا در نظم نوین جهانی تعریف می‌شود، گفت: مهمترین هدف ما در این شرایط باید با پرداختن به مسائل اصلی، ایفای نقش یک بازیگر تاثیرگذار باشد
کد خبر : 7980
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
جمهوری اسلامی در نظم نوین جهانی باید بازیگری اثرگذار باشد

وحید جلال‌زاده روز چهارشنبه در میز مطالبه گری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در دانشگاه قم، بیان داشت: یکی از اهداف جنگ تحمیلی، فتنه ۸۸ و فتنه سال گذشته این بوده که تصمیم‌سازان جمهوری از مقام تصمیم‌گیری فاصله گرفته و مشغول مباحث فرعی شوند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید دوباره بر اینکه مشغول کردن مسوولان به مباحث فرعی نقشه راه و پروژه دشمنان است، خاطرنشان کرد: نظم جهانی در حال تغییر است و ما باید بتوانیم در دنیای جدید نقش شایسته ای برای جمهوری اسلامی تعریف و آن را عملیاتی کنیم.

جلال زاده با بیان اینکه تضاد در نوع حکمرانی نقطه افتراق بین جمهوری اسلامی و هژمونی قالب در دنیاست، عنوان کرد: علت تحریم‌های کنونی علیه ایران بخاطر همین است که ما آن نوع از حکمرانی و تقسیم کار جهانی را قبول نکرده ایم و در دنیای کنونی بجای اینکه منفعل باشیم، نقش یک بازیگر تاثیرگذار را ایفا می‌کنیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: در حالی که نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است ما نباید درگیر مسائل فرعی و کوچک شویم بنحوی که نتوانیم در هندسه آینده روابط بین‌المللی جایگاه مناسبی داشته باشیم.

جلال زاده تاکید کرد: تحریم‌ها بیش از آنکه خسارت مالی و اقتصادی برای ما به بار بیاورد سبب تاخیر در تصمیم گیری برای طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ ملی می‌شود.

وی با بیان اینکه نشانه‌های افول آمریکا قابل رویت است، گفت: تمدن غرب ضد فطرت بشری است و سنت الهی این را حکم می‌کند که تمدن غرب به سرکردگی ایالات متحده آمریکا محکوم به نابودی و افول است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افول آمریکا، گسترش جبهه مقاومت و انتقال قدرت اقتصادی از غرب به شرق جهان سه ویژگی نظم نوین است، تصریح کرد: جبهه مقاومت فقط منحصر به منطقه غرب آسیا نیست بلکه هر کشوری که با هژمونی و تمدن غربی مخالف باشد، عضوی از جبهه مقاومت جهانی است.

وی بیان داشت: تمدن غرب با سرکردگی آمریکا نمی‌خواهد ایران در نظم نوین جهانی بعنوان یک بازیگر مهم ایفای نقش کند بلکه می‌خواهد نقش یک بازیگر ذخیره و غیر مفید را داشته باشد، بنابراین ما باید خودمان برای خودمان نقش تعریف کنیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان در کشور ما به اهمیت احزاب و تأثیرگذاری آنها توجه درستی نشده است، گفت: به همین دلیل تربیت نیروی انسانی و تولید برنامه سیاسی و اقتصادی در عرصه سیاست داخلی ما همواره با مشکل همراه بوده است.

وی ناپایداری توسعه در کشور را از موانع اصلی توسعه جمهوری اسلامی یاد کرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از ساختارهای کنونی مخالف توسعه هستند و از طرفی بخاطر عدم توانمندی احزاب سیاسی، برنامه مدونی در این عرصه وجود ندارد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از مصادیق ضعف احزاب در کشور، عمر اندک این نهادهای سیاسی و عدم تأثیرگذاری آنها در تحولات و جریان سازی است.

وی با تاکید بر برنامه چندساله دشمنان بخصوص در سطح دانشگاه و مدارس در ایجاد جدایی بین نسل جوان با ارزش‌های انقلاب اسلامی، گفت: در چنین شرایطی ۹۹ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق جاری می‌شود و کمتر از یک درصد برای مباحث فرهنگی هزینه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار