ف گلپایگانی

رئیس جمهوری بر استفاده از ظرفیت نخبگان تاکید دارد/ پاداش مدال‌آوران به‌زودی پرداخت می‌شود

سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: در اولین جلسه هیئت دولت که حضور داشتم، رئیس جمهوری دستور پرداخت پاداش قهرمانان و مدال‌آوران را صادر کرد و با تامین اعتبار توسط سازمان مدیریت به زودی پرداخت‌ها انجام می‌شود.
کد خبر : 7969
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
رئیس جمهوری بر استفاده از ظرفیت نخبگان تاکید دارد/ پاداش مدال‌آوران به‌زودی پرداخت می‌شود

کیومرث هاشمی در پایان نشست هم‌اندیشی با پیشکسوتان ورزشی با بیان اینکه چگونگی استفاده از ظرفیت فکری پیشکسوتان ورزشی برای ما دارای اهمیت زیادی است، گفت: در جلسه قبل هیئت دولت نیز رئیس جمهوری به همه اعضا هیئت دولت تاکید کرد که از ظرفیت نخبگان و پیشکسوتان هر حوزه‌ای به بهترین شکل بهره گرفته شود.

سرپرست وزارت ورزش وجوانان اضافه کرد: در همین راستا باید مدلی را پیدا کنیم که مدیران کل ورزش و جوانان سراسر کشور با پیشکسوتان دیدار داشته باشند و بتوانند از دانش و تجربیات آنها استفاده کنند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که وزارتخانه در حوزه ورزش به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین ورزش را به دوش بکشد، بنابراین بهترین شرایط این است که از ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد استفاده کند.

هاشمی با اشاره به افراد حاضر در جلسه هم‌اندیشی با پیشکسوتان ورزشی، عنوان کرد: سال‌های سال تجربه پشت افرادی بود که در این نشست حضور داشتند. ما باید به مدلی برسیم که از این ظرفیت‌ها بهره بگیریم، کاری که هم اکنون در دنیا انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش عدالت‌محوری براساس رشته‌های ورزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: عدالت به این معناست که هرچیزی سرجای خودش باشد. رشته‌ای که قرارداد حرفه‌ای دارد به یک نحو و رشته ورزشی که شرایط حرفه‌ای بودن را ندارد باید به نحو دیگری مورد توجه قرار بگیرد.

سرپرست وزارت ورزش وجوانان در ادامه به دیدارهایش با ملی‌پوشان رشته‌های مختلف اشاره کرد و افزود: من در جلسه‌ها و بازدیدهایی که داشتم آن بخش‌هایی که مربوط به وزارت ورزش بود را مورد توجه قرار دادم. البته همانطور که می‌دانید متولی بازی‌های آسیایی کمیته ملی المپیک است. بنابراین اعتبارات و امکانات نیز، توسط این نهاد تامین می‌شود، ولی ما هم به عنوان متولی ورزش، وظیفه حمایت و پشتیبانی داریم.

وی دغدغه‌های ملی‌پوشان را در طول دیدارهایی که از اردوهای تیم ملی داشته مورد توجه قرار داد و گفت: نکته‌ای که توسط ورزشکاران عنوان شد، این بود که دوسال است، پاداش‌های مدال‌آوران پرداخت نشده است! واقعیت این است، آنها نباید این موضوعات را به ما بگویند، بلکه ما باید به دنبال پرداخت پاداش‌های قهرمانان‌مان برویم.

هاشمی افزود: در نخستین جلسه هیئت دولتی که حضور داشتم این موضوع مطرح شد و رئیس جمهوری دستور پرداخت پاداش‌ها را صادر کرد. خوشبختانه سازمان مدیریت هم تامین اعتبار کرده و به زودی این مهم انجام می‌شود تا ورزشکاران‌مان با فراغ خاطر بیشتری در مسابقات شرکت کنند.

وی ادامه داد: بخش اعظم بحث مدال‌آوری، تمرین و آمادگی نیست بلکه شرایط روانی مناسب نیز باید فراهم شود. آن شرایط روانی را هم در وزارت ورزش و جوانان بایستی فراهم کنیم.

سرپرست وزارت ورزش وجوانان یادآور شد: در بحث عدالت هم باید هر رشته سهم خود را از عدالت داشته باشد. مثلا در رشته‌ای مثل وزنه‌برداری که بیش از ۱۵ سال از عمر تجهیزاتش می‌گذرد باید حمایت صورت بگیرد و تجهیزات به‌روز شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار