معاون میراث‌فرهنگی استان خبر داد؛ ثبت سالانه بیش از ۵۰ اثر از لرستان در فهرست آثار ملی

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از ثبت سالانه بیش از ۵۰ اثر از لرستان در فهرست آثار ملی خبر داد.
کد خبر : 7899
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷

به‌گزارش کاتنا، زهرا بهاروند در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته و در راستای حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگی، سالانه بیش از 50 اثر از لرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت می‌رسد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی لرستان به روند مطلوب ثبت آثار لرستان در فهرست ملی اشاره و افزود: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 680 اثر از این استان، از جمله بناها، تپه‌ها و محوطه‌ها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی استان و قدمت این دیار کهن، آثار بسیاری در لرستان وجود دارد که در مرحله شناسایی به منظور تشکیل پرونده و انجام مراحل ثبت در فهرست آثار ملی می‌باشند.

بهاروند با اشاره به اینکه سالانه بین ۵۰ تا ۷۰ اثر با توجه به شاخص تعیین شده استان به ثبت می رسد افزود: خوشبختانه لرستان در هر کدام از حوزه‌های حوزه طبیعی، منقول، غیر منقول و ناملموس ظرفیت‌های خوبی دارد و از استان های شاخص کشور است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی لرستان ادامه داد: ثبت آثار ظرفیتی است برای معرفی و حفاظت بیشتر آثار که در پی آن، قوانین و ضوابطی بر اثر حاکم می‌شود که لزوم نگهداری آثار و رعایت قوانین حفاظتی را دو چندان می‌کند.

بهاروند خاطر نشان کرد: در همین راستا سالانه اعتباری بیش از ۶۰ میلیاردریال در بیش از ۴۰ فصل مرمت و نگهداری در حوزه آثار ثبتی تاریخی در استان اختصاص می‌یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار