ف گلپایگانی

شهرداری قم حمایت ساختارمندی از مساجد ندارد

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر ضرورت حمایت ساختارمند شهرداری از مساجد قم، گفت: از شهرداری قم انتظار می‌رود برخلاف رویه سابق، جلسات کمیته حمایت از مساجد را بصورت مستمر تشکیل دهد.
کد خبر : 7866
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
شهرداری قم حمایت ساختارمندی از مساجد ندارد

با انتقاد از رویه شهرداری قم در عدم برگزاری ساختارمند کمیته حمایت از مساجد شهر قم، گفت: برخی از حمایت‌های شهرداری قم نیز در ساختار این کمیته نبوده و بصورت موردی انجام شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به دستورالعمل شورای اسلامی شهر قم برای ساختارمند کردن حمایت های شهردار قم از مساجد و مراکز فرهنگی خاطرنشان کرد: طبق این دستورالعمل باید جلسات حمایت از مساجد هر دو ماه یکبار باید برگزار شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب در توجه ویژه به تشکل‌ها و ظرفیت‌های مردمی، گفت: برای اینکه ظرفیت‌های مردمی پای‌کار بیایند باید حمایت‌های لازم صورت بگیرد که بخشی از این حمایت‌ها جزو وظایف شهرداری ها می باشد.

ملایی بیان داشت: هدف عمده از این دستورالعمل اصرار و تکلیف شهرداری قم در حمایت‌های قانونی از مساجد و نهادهای فرهنگی و هنرمندان است.

وی با اشاره به موضوع مجوز اخذ تدوین دستورالعمل کمیته حمایت از مساجد و حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی، بیان داشت: بر اساس این مصوبه شهرداری قم موظف است تا با رعایت ماده ۹۰ قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و پس از لازم‌الاجرا شدن مصوبه نسبت به اجرای مفاد آن، اقدام لازم را انجام دهد.

ملایی اضافه کرد: در نتیجه پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تحت عنوان” دستورالعمل حمایت از مساجد، هیئت های مذهبی و مراکز فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی” که مشتمل بر ۱۱ برگ پیوست و ممهور شورا است و با اکثریت آرا به تصویب رسید، مقرر شد شهرداری قم با رعایت کلیه موازین قانونی و آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها و قانون اصلاح و تسری آیین‌نامه معاملات شهرداری به کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها نسبت به اجرای مصوبه اقدام مقتضی را انجام دهد.

وی یادآور شد: سال ۱۴۰۱، ۵ میلیارد تومان در این زمینه اختصاص‌یافته بود که تا پایان سال فقط ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از آن تخصیص نهایی یافت؛ همچنین ۸ میلیارد تومان نیز امسال دراین‌رابطه مصوب شده که تا کنون حدود ۲ میلیارد تومان هزینه‌کرد نهایی را نشان می‌دهد.

ملایی گفت: در نگاه حکمرانی مردمی دنبال تقویت نقش‌آفرینی مردم هستیم؛ بنابراین حمایت از گروه‌های مردمی بایستی تقویت گردد و این بودجه به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار