رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد؛ لزوم سوق دادن روستاییان به فعالیت در حوزه روستا بازار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر لزوم سوق دادن روستاییان استان به فعالیت در حوزه روستا بازار تاکید کرد.
کد خبر : 7708
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

به گزارش کاتنا، سید عماد شاهرخی در جلسه ارائه و جمع آوری ایده‌های نو و جدید در قالب اتاق فکر در حوزه کاری نظارت و اجرا، با بیان اینکه تمامی حوزه‌های مرتبط با کشاورزی، ایده‌های نو می‌توانند تاثیر بسزایی در افزایش تولید و بهره وری داشته باشند، اظهار داشت: تقویت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی یکی دیگر از مسائل مهم و اساسی است و باید این حوزه مورد توجه و اهتمام قرار گیرد و بخش کشاورزی به بالاترین جایگاه خود برسد.

وی با اشاره به اینکه در زنجیره ارزش بخشی شهرستانی، استانی و ملی است، افزود: بایستی از تشکل‌های کشوری در این راستا بهترین استفاده را ببریم زیرا آن‌ها اعتبارات و ظرفیت‌های خوبی دارند و باید به استان ورود کنند تا بتوانند زنجیره کشاورزی را تکمیل کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ضرورت فعالیت در حوزه روستا محور گریزی زد و گفت: این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد و از این ظرفیت برای ارائه محصولات با کیفیت به مردم استفاده شود.

وی افزود: به راحتی می‌توان در روستاها در حوزه گیاهان دارویی، مرغ خانگی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و… فعالیت‌های چشمگیری داشت.

شاهرخی با اشاره به توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس، اظهار کرد: خانه‌های روستایی محوطه‌های بزرگی بعنوان حیاط دارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را به سمت گلخانه‌های کوچک مقیاس سوق دهید.

وی افزود: با این اقدام، علاوه بر ایجاد اشتغال، برای روستاییان درآمدزایی حاصل می‌شود و زنجیره ارزش تقویت می‌شود و به راحتی محصولات به صورت مستقیم به بازار مصرف عرضه می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به ضرورت تشکیل تعاونی در شهرستان‌ها، عنوان کرد: تشکیل تعاونی در هر شهرستان با سرعت و جدیت پیگیری و فعال شود.

وی افزود: با توسعه روستا بازار می‌توان کشاورزان و بهره برداران را برای تشکیل تعاونی تشویق کنیم و انگیزه‌های لازم را به آن‌ها القا دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در این راستا با مدیرکل کمیته امداد لرستان دیدار و گفت و گو شده است و در جهت اشتغال روستاییان در حوزه روستا بازار آمادگی لازم برای حمایت‌های همه جانبه وجود دارد و به راحتی می‌توان از این ظرفیت و فرصت به وجود آمده استفاده کرد و به مطلوب‌ترین نتیجه دست پیدا کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار