معاون استاندار تاکید کرد؛ کتاب‌خوانی در لرستان تبدیل به فرهنگ غالب شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه ترویج کتابخوانی مساله بسیار مهمی است تاکید کرد: باید راهکارهایی در نظر گرفته شود که کتابخوانی در لرستان تبدیل به فرهنگ غالب شود.
کد خبر : 7564
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

به گزارش کاتنا،  احسان یاوری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: با وجود غنای فرهنگی فوق‌العاده لرستان و وجود نخبگان و نویسندگان شناخته شده در سطح ملی و بین‌المللی اما مقوله کتابخوانی جایگاه خوبی در امور روزانه مردم استان ندارد.

وی با بیان اینکه فضای کتابخانه‌ای لرستان با سرانه متوسط کشور فاصله دارد تاکید کرد: نیاز است بودجه‌های لازم در زمینه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای افزایش پیدا کند چراکه کاهش اعتبارات این حوزه در کمیته‌های برنامه‌ریزی قابل توجیه نیست.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان گفت: رهبر معظم انقلاب به صورت ویژه از علاقه‌مندان و مروجان کتابخوانی هستند و همواره بر این امر تاکید دارند اما گاهی اوقات در کلام ایشان گله‌مندی از مقوله عدم پرداختن جامعه و متولیان دستگاه‌های فرهنگی به مقوله کتاب و کتابخوانی نیز وجود دارد.

یاوری با تاکید بر انجام اقدامات شایسته در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه افزود: تعابیر و تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد عدم توجه به امر کتاب و کتابخوانی تلنگری است تا نسبت به این مقوله مهم توجه جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: افت دانش و دانایی موجب افول عرصه‌هایی همچون خدمات اجتماعی، زیرساخت‌های عمرانی، حوزه اقتصادی و حتی سیاست می شود بنابراین لازمه پیشرفت، توسعه‌یافتگی، رفاه مردم و ارتقای سطح خدمات اجتماعی، توسعه دانش و دانایی مردم و یکی از مهمترین عرصه‌های آن، مقوله کتاب و کتابخوانی است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر اهتمام ویژه دستگاه‌های اجرایی استان بر استفاده از یک درصد بودجه فرهنگی برای ترویج حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: اداره کل کتابخانه‌های استان و فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته‌های پیشنهادی خود را برای هزینه‌کرد این بودجه در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی ارائه دهند.

یاوری تصریح کرد: باید برای تبدیل کتابخوانی به فرهنگ غالب استان از ظرفیت صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، موسسات مردم‌نهاد و سایر دستگاه‌های حوزه فرهنگ استفاده کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار