ف گلپایگانی

استاندار: زمینه نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی در موضوعات اجتماعی قم فراهم شود

استاندار قم با اشاره به اهمیت ورود و نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی در موضوعات اجتماعی، گفت: مسائل پیرامون موضوعات اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی باید با همراهی و ورود گروه‌های مردمی برنامه ریزی و دنبال شود.
کد خبر : 7512
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۳۹
استاندار: زمینه نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی در موضوعات اجتماعی قم فراهم شود

سید محمدتقی شاهچراغی روز یکشنبه در جلسه شورای اجتماعی‌ استان قم، بیان کرد: در سفر دوم رییس جمهوری به استان قم علاوه بر پیگیری مسائل عمرانی، باید توجه لازم در موضوعات اجتماعی و فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگ دینی و اسلامی انجام بگیرد.

شاهچراغی با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی آمار طلاق در قم، اضافه کرد: موفقیت‌های این استان در کاهش آمار طلاق حاکی از این است که می توان در سایر آسیب‌های موجود نیز اقدامات مشابهی صورت بگیرد.

استاندار قم با اشاره به اهمیت گره خوردن مباحث اجتماعی به گروه‌های مردمی، تصریح کرد: اولویت و رویکرد مهم در موضوعات اجتماعی و سوق دادن آسیب‌ها به سمت مطلوبیت باید توسط گروه‌های مردمی انجام بگیرد و دستگاه‌های حاکمیتی در کنار آنها و تسهیل‌گر امور باشند.

وی با تاکید بر اینکه کاهش طلاق و رشد ازدواج بعنوان دو اولویت مهم در مباحث اجتماعی در استان قم دنبال شود، گفت: جلسات شورای اجتماعی‌ و قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی بخاطر همپوشانی و اهداف مشترک باید بصورت مشترک و در قالب یک جلسه واحد تشکیل و مباحث از طریق آن دنبال شود.

شاهچراغی با بیان اینکه خانواده محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در استان قم است، گفت: مردمی‌سازی، کلیدواژه و تاکید مجموعه مدیریت استان در مباحث اجتماعی است و باید تلاش شود در کنار برنامه، نظم و چشم اندازهای مشخص، اقدامات با محوریت گروه های مردمی انجام بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار