ف گلپایگانی

۳۵۶۱۳ داوطلب نمایندگی مجلس پیش‌ثبت‌نام کردند

یک روز مانده به پایان نام نویسی‌ها، ۳۵۶۱۳ نفر موفق به پیش‌ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی شده اند.
کد خبر : 7476
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۰۱
۳۵۶۱۳ داوطلب نمایندگی مجلس پیش‌ثبت‌نام کردند

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخاب کشور عصر شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ از عبور حد نصاب پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان از حد نصاب روز نخست خبر داد و  درباره بازه سنی متقاضیان داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: بازه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۷ درصد، سنین ۴۰ تا ۵۰ سال، ۳۶ درصد، بازه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال، ۲۲ درصد و بازه سنی ۶۰ تا ۷۵ سال، ۵ درصد از متقاضیان را تشکیل می‌دهند.

وی درباره ترکیب تحصیلات متقاضیان بیان داشت: کارشناسی ارشد ۷۱ درصد، دکتری ۱۵ درصد، کارشناسی با سابقه ایثارگری و نمایندگی مجلس ۱۱ درصد و مدرک حوزوی ۳ درصد از تحصیلات متقاضیان را شامل می‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: ۴۰۰ نفر از متقاضیان سابقه نمایندگی در دوره‌های نهم، دهم و یازدهم را دارند که ۲۲۷ نفر از این متقاضیان مربوط به دوره یازدهم هستند.

اسلامی در پایان توصیه کرد که به دلیل اینکه فردا روز آخر است و پیش‌ثبت‌نام پایان می‌پذیرد، متقاضیان توجه کنند به طور متوسط ۱۵ دقیقه برای تکمیل اطلاعات هویتی و بارگذاری مدارک زمان نیاز است. بنابراین، زمان خود را مدیریت کنند زیرا لینک رأی ساعت ۱۸ غیرفعال شده و دیگر امکان پیش‌ثبت‌نام وجود ندارد.

براساس قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، امسال برای نخستین بار و با هدف تسریع در رسیدگی به مدارک و مستندات متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس، مرحله پیش ثبت نام اجرا می شود و افراد متقاضی تا ۲۲ مرداد فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه وزارت کشور نسبت به ثبت نام اولیه و بارگذاری مدارک اقدام کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار