ف گلپایگانی

فرماندار: قیمت نان در قم متناسب‌سازی می‌شود

فرماندار قم گفت: طرح متناسب‌سازی نرخ نان در استان قم همزمان با سایر استان‌ها، پس از ابلاغ نهایی وزارت کشور به اجرا در خواهد آمد.
کد خبر : 7400
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۰۳
فرماندار: قیمت نان در قم متناسب‌سازی می‌شود

عباس ذاکریان با اشاره به اجرای طرح متناسب‌سازی نرخ نان در سطح کشور، بیان داشت: وجود تفاوت‌های معنادار و زیاد در قیمت نان در استان‌ها و شهرهای همجوار سبب ایجاد مشکلاتی مانند قاچاق آرد و نارضایتی در بین نانوایان شده است.

فرماندار قم با اشاره به‌ضرورت طرح نرخ متناسب‌سازی قیمت نان، اضافه کرد: در شرایط کنونی قیمت نان در یک شهر در مقایسه با شهر همجوار با وجود قیمت تمام شده برابر، متفاوت است که این مساله سبب بروز ایراداتی شده که طرح متناسب‌سازی بدنبال حل آن است.

ذاکریان با بیان اینکه هم اکنون بازنگری و به‌روزرسانی نرخ قیمت نان در استان قم به‌موازات سایر استان‌های کشور در حال انجام است، اظهار داشت: وزارت کشور در نهایت بر اساس متناسب‌سازی قیمت نان در مناطق همجوار، نرخ جدید را اعلام خواهد کرد.

فرماندار قم عنوان کرد: در حال حاضر نرخ نهایی متناسب‌سازی قیمت نان در استان قم توسط وزارت کشور اعلام نشده و پس از آنالیز نهایی، ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به عرضه آرد به سه قیمت مختلف بر اساس میزان سبوس گیری، افزود: در حال حاضر آرد یارانه‌ای نوع یک کیسه‌ای ۳۵ هزار تومان، آرد یارانه‌ای نوع ۲ کیسه‌ای ۵۵ هزار تومان و آرد صنف و صنعت هر کیسه‌ای ۶۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

ذاکریان تصریح کرد: ازآنجایی‌که برخی از نانوایان آزادپز از آرد صنف و صنعت استفاده می‌کنند بر اساس آن، نان را با قیمت بالاتری بفروش می‌رسانند، اما در سایر واحدها نان با آرد یارانه‌ای مصوب به دست مردم می‌رسد.
گفتنی است هم اکنون نرخ نان با آرد یارانه‌ای در قم برای لواش ۴۰۰ تومان، تافتون هزار تومان، بربری هزار و ۵۰۰ تومان و نان سنگک ۲ هزار تومان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار