ف گلپایگانی

رسیدگی به روستاییان مهمترین عامل در جلوگیری از حاشیه‌نشینی شهرهاست

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسیدگی به عشایر و روستائیان را عامل مهم در جلوگیری از مهاجرت به حاشیه شهرها دانست و گفت: تقویت خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، از خدمات ارزشمندی است که در دولت جدید نسبت به این قشر مولد کشور انجام گرفته است.
کد خبر : 7396
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶
رسیدگی به روستاییان مهمترین عامل در جلوگیری از حاشیه‌نشینی شهرهاست

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، افزود: مسائلی از جمله تغییرات فرهنگی جامعه و تغییر ذائقه جوانان سبب مهاجرت عشایر و روستائیان به حاشیه شهرها شده که مشکلات اجتماعی مختلفی را نیز درپی داشته است؛ بنابراین باید با ارائه خدمات مختلف و افزایش رسیدگی به این عزیزان، از گسترش پدیده حاشیه نشینی جلوگیری شود.

رئیس جامعه مدرسین با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در اهمیت جهاد تبیین، گفت: جهاد تبیینی موجب ایجاد امید و ایمان در جامعه می‌شود که پشتوانه آن فعالیت‌های مثبت در عرصه‌های مختلف باشد.

خدمت به جامعه از ابعاد اجتماعی مورد تأکید اسلام است

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، خدمت به جامعه را از ابعاد اجتماعی مورد تأکید اسلام برشمرد و اظهار داشت: امام عسکری -علیه السلام- می‌فرمایند «خَصْلَتَانِ لَیْسَ فَوْقَهُمَا شَیْ ءٌ اَلْإِیمَانُ بِاللَّهِ وَ نَفْعُ اَلْإِخْوَان» یعنی دو خصلت وجود دارد که بالاتر از آن تصور نمی‌شود، یکی ایمان به خدا و دیگری خدمت به جامعه و ایجاد گشایش در کار برادران دینی.

وی افزود: اسلام همانگونه که دارای ابعاد عبادی و عرفانی است، بُعد اجتماعی هم دارد. توجه به این بُعد اجتماعی به واسطه همین حمایت‌های به ظاهر کوچک، سبب دلگرمی و افزایش امید در جامعه می‌شود و دشمنان را در مواضعی به عقب نشینی وادار می‌سازد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در پایان با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، خاطر نشان کرد: امیدواریم مردم در انتخابات پیش رو امیدوارانه شرکت کنند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، دکتر بیت اله برقراری گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و اقدامات دولت سیزدهم در تقویت این صندوق، ارائه کرد.

تدوین نقشه راه با افق ۲۰ ساله، بهینه سازی سبد دارائی‌ها و افزایش سرمایه گذاری‌های سود ده از جمله اقداماتی بود که معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آن اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار