ف گلپایگانی

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی قم معرفی شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بر اساس ارزیابی‌های کارشناسی صورت گرفته، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌ کشاورزی استان شناسایی و به فعالان اقتصادی برای مشارکت در این عرصه‌ها معرفی شد.
کد خبر : 7339
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی قم معرفی شد

محمد رضا حاجی رضا روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی قم به مناسبت روز خبرنگار در گفت‌وگو با خبرنگاران ، بیان داشت: به دنبال آن هستیم که از ظرفیت فعالان اقتصادی و بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی استان به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و در این راه مشخص کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری دربخش کشاورزی گام مهمی بود که برداشته شد.

وی افزود: توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای، توسعه کشت گیاهان دارویی، توسعه صنایع تبدیلی و غذایی و نیز ایجاد انبارهای نگهداری محصولات غذایی از جمله حوزه‌های شناسایی شده برای جذب سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی استان است.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری درحوزه‌های یاد شده، ادامه داد: تمامی موارد یاد شده در قالب تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی استان دیده می‌شود که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم خواهد داشت.

۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به‌عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار