استاندار لرستان: جامعه رسانه نقش بزرگ تربیتی در جامعه دارد

استاندار لرستان با اشاره اهمیت نقش رسانه‌ها در جامعه گفت: جامعه رسانه نقش بزرگ تربیتی در جامعه دارد.
کد خبر : 7318
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

به گزارش کاتنا ، فرهاد زیویار در آیین گرامی‌داشت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز اظهار داشت: اصحاب رسانه ارکان دموکراسی و مردم‌سالاری هستند و آگاهی‌دهنده و جریان‌ساز هستند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه موضوع رسانه و اطلاع‌رسانی در همه امور اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیازمند به دانش است، افزود: خوشبختانه رسانه‌های لرستان به این دانش آگاهی دارند و باوجود لزوم حمایت رسانه و انتقادات موجود از عدم توجه بر رسانه، اما طلایی‌ترین و سالم‌ترین اخبار در این مرز و بوم به قلم می‌آید.

وی گفت: یکی از نکاتی که خبرنگاران باید نسبت به آن توجه داشته باشند، اطلاع پیدا کردن از خبر دقیق و صحیح، راجع به وقایع است.

زیویار  با اشاره به اهمیت بیان اخبار امیدبخش و خوب از تریبون‌های رسمی عنوان کرد: به عنوان مثال در سال ۱۴۰۰ تولید گندم لرستان ۱۲۷ هزار تن بوده است و در سال ۱۴۰۱ با وجود خشکسالی به  ۲۷۰ هزار تن رسید.

استاندار لرستان با اشاره به رشد ۴ برابری تولید گندم در لرستان طی ۲ سال گذشته گفت: درست نوشتن، صحیح نوشتن و به وقت نوشتن جز نکاتی است که باید راجع به آن احساس مسئولیت کنیم.

زیویار با اشاره به نقش بنگاه‌های خبررسانی نظام سلطه در جریان‌سازی رسانه‌ای گفت: خبرنگاری و رسانه می‌تواند جریان‌سازی داشته باشد و سبک زندگی را براساس الگوهای مورد نظر ما کمرنگ و یا پر رنگ کند.

استاندار لرستان گفت: بیان حق به معنای آن نیست باب میل یک مسئول قلم‌فرسایی کنیم، بلکه ادا کردن حق است و مردم و مسئولان نیز یکی از اجزای این حق هستند.

وی با بیان اینکه صحنه کار خبرنگاران یک کارزار با مخاطبین متعدد است، عنوان کرد: کار خبرنگار در بعضی از بخش‌ها مانند رزم در جنگ است به معنای پیچیده‌تر در یک جنگ ترکیبی است چرا که دشمن را در مقابل خود ندارد.

استاندار لرستان گفت: جامعه رسانه نقش بزرگ تربیتی در جامعه دارد و این قداست ماموریت اصحاب رسانه را بیشتر می‌کند و خبرنگاری شباهت زیادی با رسالت انبیا دارد.

زیویار با بیان اینکه روز خبرنگار به یمن جانفشانی کسی نامگذاری شده  که برای کاری که آن را مقدس می‌دانسته از فدا کردن جانش نیز دریغ نکرده است، افزود: کار خبرنگاری کاری سخت و پیچیده است و قدردان زحمات همه خبرنگاران استان هستیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه روز خبرنگار صرفا به اسم شخصیتی که کار حرفه‌ای انجام داده نام‌گذاری نشده‌ است، عنوان کرد: مانند دیگر مناسبت‌ها همچون روز زن که روز بالاترین شخصیتی است که می‌تواند برای همه زنان کشور  الگو باشد و یا روز روز مرد برای مردان، انتخاب‌ها به دقت انجام شده براساس محاسبات دنیایی شکل نگرفته، بنابراین باید سعی کنیم اگر در موقعیت تبیین این روزها قرار می‌گیریم به معنای واقعی حق این روز را ادا کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار