ف گلپایگانی

آب شیرین به «لب چال» رسید

شبکه دوم آب قم 200 کیلومتری شد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از احداث یک دستگاه برداشت آب شیرین (آبسار) در محله قدیمی لب چال قم خبر داد.
کد خبر : 7290
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
آب شیرین به «لب چال» رسید

 مهندس حسن بختیاری با اشاره به فعال بودن شبکه دوم آب شهر قم گفت: این شبکه از سال 78 به منظور تامین آب شرب شهروندان ایجاد و قم تبدیل به نخستین شهر کشور با دو شبکه آبرسانی شد.

وی با بیان اینکه در آن زمان با توجه به شوری آب شبکه بهداشتی شهر، استقبال خوبی از شبکه آب شیرین شد، اظهار کرد: در حال حاضر شبکه دوم آب شیرین به طول 200 کیلومتر و تولید روزانه حداقل 6 هزار متر مکعب در شبانه روز با 283 باب آبسار و یک هزار و 750 انشعاب در مدار بهره برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه در سال های اخیر با ورود آب سدکوچری به قم، نیاز به توسعه شبکه دوم کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: البته شبکه دوم همچنان به عنوان یک خط استراتژیک فعال است و مورد استفاده همشهریان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه به فراخور نیاز، توسعه شبکه و احداث آبسار جدید انجام می شود، از احداث یک دستگاه ایستگاه برداشت جدید آب شیرین در محله لب چال از محلات قدیمی و تاریخی قم با همکاری شرکت سازه سازان خبر داد و یادآور شد: این آبسار با اجرای 500 متر لوله گذاری و هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال احداث شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مهندس بختیاری در پایان سخنان خود از شهروندان خواست هر گونه مشکل، خرابی و یا هدر رفت آب در ایستگاه های آبسار را از طریق تماس با شماره تلفن 122 پیگیری کنند تا هر چه سریعتر نسبت به اصلاح و رفع مشکل اقدام شود.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار