ف گلپایگانی

استاندار قم: مدیران از مسائل شائبه برانگیز انتخاباتی پرهیز کنند

استاندار قم با اشاره به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید ضمن استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات، مانع ایجاد مسائل و موضوعات شائبه‌ برانگیز شوند.
کد خبر : 7257
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴
استاندار قم: مدیران از مسائل شائبه برانگیز انتخاباتی پرهیز کنند

سید محمدتقی شاهچراغی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان، خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی درباره مسائل و موضوعات انتخاباتی نباید به گونه‌ای اقدام کند که در معرض اتهام و تخلفات انتخاباتی قرار گیرد.

وی همچنین پرهیز از هرگونه اقدامی که منجر به ایجاد شائبه در موضوع انتخابات شود را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: یک مدیر تاثیر خود در جامعه را باید به وسیله خدمتی که برای مردم انجام می‌دهد نشان دهد.

شاهچراغی در ادامه خطاب به مدیران اجرایی استان تاکید کرد: هیچ ضرورتی ندارد که در انتخابات جانب کسی را بگیریم. هر مدیری برابر قانون و دستورالعمل ابلاغ شده، از تمام بضاعت‌ها، امکانات و ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد برای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات استفاده کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت هفدهم مردادماه روز خبرنگار خاطرنشان کرد: قم سرشار از خبرنگاران دغدغه‌مند، تاثیر گذار و خوبی است که از امتیازهای این استان محسوب می‌شود.

استاندار قم همچنین با یادآوری اهمیت انعکاس فعالیت‌ها، خدمات‌ و پیشرفت‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم اظهار کرد: مقایسه دستاوردهای دولت سیزدهم با یک دهه گذشته از جمله موضوع‌هایی است که باید مورد توجه خبرنگاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کار در حوزه‌های مختلف به‌ویژه مسکن با موانع و سختی‌های زیادی روبه‌رو است، اما با این حال در استان اقدام‌های بزرگی انجام شده که باید تبیین شود.

 

فعالیت در عرصه روابط عمومی‌ها یک هنر است

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری قم نیز دراین جلسه با بیان اینکه جلسه‌های ستاد انتخابات استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی با ابداع استاندار مدت‌هاست که آغاز شده گفت: تمرکز فعالیت‌های ستاد انتخابات استان بر زیرساخت‌ها است.

احمد حاجی‌زاده با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از امروز ثبت‌نام کاندیداها به شکل مجازی شروع شده لذا باید تمام ظرفیت‌ها و فضاها را مدیریت کنیم تا بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب یک انتخابات بزرگ و پرشور را رقم بزنیم.

معاون استاندار قم با تاکید بر ایجاد فضای پر شور و نشاط انتخاباتی در مسیر تحقق منویات رهبر انقلاب بیان داشت: همه از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کرده و تنها به اصل مطلب بپردازیم و از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای یک انتخابات قوی و منسجم استفاده کنیم.

حاجی زاده همچنین گفت: همه امکانات استان برای برگزاری انتخابات بسیج شود و باید نسبت به سلامت انتخابات نیز توجه داشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر بی‌طرفی کامل و پرهیز از هرگونه اقدامی که منجر به شائبه در برگزاری انتخابات شود، گفت: مدیران استان باید زیر مجموعه خود را مراقبت کنند، متولی هر دستگاه اجرایی، شخص رئیس یا مدیرکل است، از این رو اگر بخشی از یک دستگاه متاثر از جریانی باشد، باید پاسخ بدهند.

حاجی زاده همچنین با تاکید بر ضرورت تحقق مشارکت گسترده و دشمن‌شکن در انتخابات، موضوع افزایش میزان رضایتمندی مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: دشمنان از همه ظرفیت‌های خود برای ایجاد یاس و ناامیدی در مردم استفاده می‌کنند بر همین اساس باید مراقبت کنیم این سوء تبلیغات دشمن به جامعه سرایت نکند.

معاون استاندار قم همچنین در بخشی از سخنان خود، با اشاره به اهمیت تبیین فعالیت‌های انجام شده در دولت به روابط عمومی‌ دستگاه های اجرایی، افزود: مدیران باید شخصا دستاوردهای ایجاد شده را به اطلاع مردم برسانند. وی ادامه داد: فعالیت در عرصه روابط عمومی‌ها یک هنر است و نیازمند دانش و بینش لازم در این عرصه است.

تشکیل پرونده  ۱۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی قم نیز با بیان اینکه تعهد این استان در طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال فعالیت دولت سیزدهم، احداث ۶۳ هزار واحد بوده است گفت: تاکنون در مورد ۳۸ هزار و ۶۵۲ واحد تخصیص پیمانکار شده، با احتساب ۱۷ هزار واحدی که در بافت‌های فرسوده، قرار دارد، برای حدود ۵۵ هزار واحد اقدام شده است.

حسین زنجیرانی فراهانی در ادامه همچنین تشکیل پرونده بانکی برای ۱۰ هزار واحد را مورد توجه قرار داد و گفت: در مناطقی مانند طایقان و اسلام‌آباد فراتر از تعهد استان عمل کردیم، و چهار هزار نفر از متقاضیان از طریق قرعه‌کشی مشخص شدند.

وی در بخشی سخنان با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به ساختمان‌های با وسعت بیش از پنج هزار متر مربع، که از استحکام و ایمنی لازم برخوردار نیستند، جمع‌آوری شده گفت: از بین ۹۰ دستگاه اجرایی که انتظار پاسخگویی داشتیم، فقط ۲۲ دستگاه پاسخ دادند که از این تعداد ۱۳ دستگاه فاقد پیوست اطلاعات است.

مدیرکل راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد: هم اکنون از میان بناهای مسکونی، فرهنگی و اداری ناایمن استان، اطلاعات مربوط به ۲۰ ساختمان که وضعیتشان نسبت به بقیه وضعیت وخیم‌تر است، در اختیار قرار دارد.

 

راه‌اندازی دپارتمان تخصصی هوش مصنوعی از برنامه‌های میان مدت فنی و حرفه‌ای قم است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای قم نیز طی سخنانی با بیان این مطلب که به دنبال این هستیم که برنامه‌ها را در سه بخش کوتاه مدت، میان  مدت و بلند ارائه دهیم گفت: در برنامه‌های کوتاه مدت ارائه آموزش‌های تخصصی را در دستور کار داریم.

حجت‌الاسلام سید محمود عرب  نیز دراین جلسه گروه‌های هدف فنی و حرفه‌ای استان را ۱۹ مورد ذکر کرد و افزود: متقاضیان فنی و حرفه‌ای استان را عمدتا شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، دانش‌آموزان، دانشجویان، زندانیان، سربازان، ساکنان مناطق روستایی، زنان سرپرست خانوار، معتادان و کودکان خیابانی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه از گروه‌های هدف خاص این اداره‌کل، دانشجویان هستند گفت: برای دانشجویان این زمینه وجود دارد تا در قالب طرحی موسوم به کهاد در کنار رشته تحصیلی خود، یک رشته مهارتی را نیز داشته باشند، در حقیقت آموزش ترکیبی ببینند.

وی ادامه داد: در خصوص فارغ‌التحصیلان هم طرحی را با کمک پارک علم و فن‌آوری در دست اقدام داریم، که بر اساس آن برای آن دسته از افراد فارغ تحصیلی که موفق به یافتن شغل نشدند، دوره‌های آموزش را در رشته‌های فن‌آوری اطلاعات برگزار، و اشتغال آنها را  تضمین می‌کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای قم گفت: برای آموزش‌های کوتاه مدت سه میلیون و ۹۳۲ هزار نفر ساعت هدف‌گذاری کردیم.

وی همچنین اجرای طرح تابستانه توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت‌آموزی برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال را از جمله برنامه‌های کوتاه مدت دانست و گفت: این طرح را با کمک هفت دستگاه انجام می‌دهیم و اوقات فراغت را غنی‌سازی می‌کنیم.

این مسئول در ادامه افزود: ۴۱ حرفه را در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای استان، همچنین ۲۵ حرفه را نیز در آموزشگاه‌های آزاد برنامه‌ریزی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی همچنین برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دپارتمان آموزش‌های هوش مصنوعی را از جمله برنامه‌های میان مدت برشمرد و گفت: امروز اندازه آموزش‌های تخصصی در دنیا، ۶۶۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار است، اگر یک درصد جمعیت را داشته باشیم باید ۶ میلیارد دلار درآمد داشته باشیم.

عرب با اشاره به تهیه پیش‌نویس سند توسعه مهارت استان به عنوان برنامه بلند مدت فنی و حرفه‌ای گفت: در مسیر مهارت آموزی با چالش‌هایی مواجه هستیم، از جمله آنکه برای نیاز سنجی در این زمینه متولی خاصی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: باید با توجه به سند اشتغال استان، نیازهای فنی و حرفه‌ای را احصا کنیم.

 

قرارگاه نان کامل در قم فعال شد

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی قم نیز دراین جلسه  با بیان اینکه یکی از موضوع‌هایی که در چند دهه گذشته مورد غفلت قرار گرفته، توجه به تولید و عرضه نان کامل است گفت: متاسفانه نانی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد که آرد آن فاقد سبوس است.

سعید محمدی افزود: این موضوع‌ باعث شد تا قرارگاهی با نام نان کامل، با ریاست فرماندار و اعضای مرتبط با زنجیره نان در استان تشکیل شود.

وی ادامه داد: در نخستین مرحله از کار، از واحدهای نانوایی و تولید آرد استان با توجه به استاندارد تعریف شده برای هر رسته نانوایی، بازدید میدانی انجام شد.

محمدی با بیان اینکه قم نخستین استانی بود که استاندارد استفاده از آرد سبوس‌دار در پخت نان در آن رعایت شد گفت: این طرح با یک واحد تولید آرد و پنج واحد نانوایی شروع، بعد نیز مقرر شد برای استفاده از نان کامل در استان فرهنگ‌سازی شود.

وی گفت: در این خصوص با اداره‌کل آموزش و پرورش هماهنگ‌سازی لازم را انجام دادیم، جلسه‌های هم‌اندیشی را با نانوایان و تولیدکنندگان آرد داشتیم و به نتایج بسیار خوبی رسیدیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌هایی با آکادمی ملی نان گفت: ارتقا سطح مهارت واحدهای نانوایی انجام، در حال حاضر هر کارخانه‌ تولید آرد که فعال است، به طور داوطلبانه آرد سبوس‌دار را تولید می‌کند.

مدیرکل غله قم یادآور شد: برای نخستین بار در سطح کشور، همایش تجلیل از فعالان نان کامل را برگزار کردیم، و مردم نیز از نان سبوس‌دار استقبال خوبی داشته‌اند.

وی همچنین اضافه کرد: بر خلاف تصور عمومی، هر چه نان، تیره‌تر باشد، ارزش غذایی بیشتری دارد، و از نظر سازمان غذا و دارو بیشتر مورد تایید است.

 

۵۷ شورای امر به معروف فعال در ادارات قم وجود دارد

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز دراین جلسه گفت: در ابتدای فعالیت این ستاد حدود ۳۰ شورای امر به معروف در اداره‌های استان داشتیم، ولی اکنون این تعداد به ۸۵ شورا افزایش پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی افزود: احکام برای این شوراها صادر و به آنها تقدیم شده، و از کل شوراهای امر به معروف استان ۵۷ شورا فعال است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، تعداد ۵۶ تشکل مردمی امر به معروف در استان وجود داشت، اما الان به ۲۰۸ تشکل رسیده، که ۶۲ تشکل فعال و ۱۵ تشکل نیز به صورت ویژه در حال فعالیت هستند.

گرجی گفت: در آغاز شروع به کار فعالیت ستاد امر به معروف قم، هیچ کدام از مسجدهای این استان شورای امر به معروف نداشتند، ولی امروز این شورا در ۵۱ مسجد تشکیل شده، ۴۲ شورا فعال هستند و دوره‌های آموزشی و تذکرهای زبانی در محله‌های این مساجد در حال برگزاری می‌باشد.

دبیر ستاد امر به معروف قم با ذکر این نکته که در بدو شکل‌گیری ستاد مذکور در هیچ یک از هیات‌های مذهبی و اماکن متبرکه استان، شورای امر به معروف نداشتیم گفت: از سال گذشته ۱۵ شورای امر به معروف در بین هیات‌های مذهبی تشکیل شده، که پنج مورد از این شوراها مختص خواهران است.

وی اضافه کرد: اکنون ۱۲ شورای امر به معروف هیات‌های مذهبی استان فعال است.

گرجی همچنین شوراهای امر به معروف اصناف استان را مورد توجه قرار داد و افزود: یک شورای مرکزی امر به معروف اتاق اصناف استان داریم، و در ۴۵ اتحادیه صنفی نیز شوراهای امر به معروف تشکیل شده و باید در کشور ثبت شوند.

وی ادامه داد: تا به حال ۱۲ شورای امر به معروف اصناف استان به ثبت کشوری رسیده، شرایط این شوراها احراز شده، و برای بقیه هم به دنبال احراز شرایط هستیم.

وی گفت: ۳۲ شورای امر به معروف اصناف فعال است، ۱۸ مورد ثبت شده، در حالیکه در ابتدای شروع کار، هیچ یک از این شوراها ثبت نشده بودند.

دبیر ستاد امر به معروف استان همچنین با اشاره به فعالیت‌های آموزشی این ستاد خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های استان از جمله علوم پزشکی آموزش‌هایی را داشتیم و دوره‌های عمومی خوبی را برگزار کرده‌ایم.

گرجی بیان کرد: در رسانه‌ها و روابط عمومی نیز اقدام‌های بسیار خوبی انجام گرفته، که رونمایی از اپلیکشن ستاد من در همایش سالانه امر به معروف استان یکی از این کارها است، همه کارکنان دولت و مردم می‌توانند با نصب آن بر روی تلفن‌های همراه با ستاد ارتباط برقرار کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار