ف گلپایگانی

موکب‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم آماده ارائه خدمات به زائران اربعین است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم با اعلام آمادگی کامل این دانشگاه برای ارائه خدمات به زائران اربعین، گفت: موکب‌های درمانی سلامت این دانشگاه در کشور عراق برای ارائه خدمات درمانی برپا می‌شود.
کد خبر : 7194
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
موکب‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم آماده ارائه خدمات به زائران اربعین است

مهدی مصری با اشاره انجام نیازسنجی‌های لازم در بخش‌ها و فراخوان نیروها، اظهار داشت: این موکب‌ها با همکاری خیریه سلامت و دیگر نهادها و سازمان‌های استان برپا می‌شود و خدمات درمانی خود را از یکم شهریور ماه آغاز و تا ۱۵همین ماه ادامه خواهد داد.

به گفته وی این موکب‌ها به صورت شبانه‌روزی دایر می‌شود و خدمات درمانی درتخصص‌های عفونی، زنان و زایمان، داخلی و پزشکی عمومی و همچنین اقدامات مرتبط با پرستاری و فیزیوتراپی به زائران ارائه می‌شود.

مصری از اعزام دانشجویان رشته‌های پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی به منظور ارایه خدمات درموکب‌های مذکور خبر داد و گفت: این موکب‌ها در مسیر میان نجف تا کربلا و در شهرهای کربلا، نجف و سامرا مستقر می‌شود.

وی اظهار داشـت: پزشکان و پرستاران به صورت داوطلبانه، به محل استقرار این موکب در عراق اعزام خواهند شد.

وی همچنین به برپایی موکب‌های سلامت در داخل استان از ۳۰ شهریور تا یک هفته بعد از اربعین نیز خبر داد و گفت: این موکب‌ها در نقاط مختلف قم و جمکران دایر می‌شوند.

مصری بیان کرد: در راستا خدمت رسانی‌های بهداشتی و درمانی به زائران، تیم‌های اورژانسی در مسیر منتهی به استان ایلام نیز اعزام خواهند شد.

وی افزود: تمام بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، پاراکلینیک‌ها و مراکز تصویربرداری و دیگر مراکز مرتبط در این ایام آمادگی کامل به منظور ارایه خدمات بهداشتی و درمانی را دارند.

مصری بیان کرد:‌ در عین اینکه آمادگی کامل به منظور ارایه خدمات وجود دارد، با این حال نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهادهای مربوطه هستیم تا در انجام وظایفمان نسبت به زائران حرم مطهر امام حسین (ع) پیش گام باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار