مدیرکل صمت لرستان مطرح کرد؛ تبدیل فاز ۴ سیمان دورود به تولید آهک هیدراته صنعتی

مدیرکل صمت لرستان گفت: با توجه به شرایط فاز ۴ سیمان دورود پیشنهاد شده خط تولید آن را به آهک هیدراته صنعتی و محصولات دیگر تبدیل کنند که در دست بررسی است.
کد خبر : 7170
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

به گزارش کاتنا ، بهمن جعفری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مالک ذوب آهن ازنا مسائل و مشکلات حقوقی داشت و این مجموعه به رغم اینکه دارای مصوبه سفر دولت است نسبت به رفع مسائل حقوقی آن ورود کردیم و متوجه شدیم مشکل حقوقی در لرستان ندارد و مشکلات آن مربوط به طرح‌هایی در استان‌های دیگر است.

وی افزود: این مجموعه الان مشکل حقوقی ندارد و در ایمیدرو و ستاد تسهیل استان و ملی جلسات متعددی برگزار شد.

مدیرکل صمت لرستان تصریح کرد: این مجموعه یک مگاپروژه است که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱.۲ میلیون تن ظرفیت تولید آن است.

جعفری اضافه کرد: در این راستا جلسات متعددی در فولاد مبارکه اصفهان و ایمیدرو برگزار کردیم که مسائل مالی را با بانک صنعت و معدن حل کنیم که این بانک با توجه به اینکه سرمایه‌گذار در سنوات گذشته به تعهدات خودش عمل نکرده موافق به پرداخت تسهیلات برای ادامه کار نشد که فرصتی دادیم که نسبت به سرمایه گذاری جدید و مشارکت توسط هلدینگ‌های دیگر اقدام کند.

مدیرکل صمت لرستان بیان کرد: مجموعه خمیرمایه شهرستان دورود یکی از واحدهای صنعتی ماست که بعد از ۱۰ سال رکود، سال گذشته احیاء شده و الان بیش از ۶۰ نفر در این مجموعه در حال فعالیت هستند.

وی افزود: فاز چهار سیمان دورود که در سنوات گذشته مورد توجه پنج وزیر قرار گرفته که چهار وزیر کلنگ‌زنی و یک وزیر نیز از آن بازدید کردند، در حوزه وزارت کار است و باید شستا در آن سرمایه گذاری کند.

جعفری تصریح کرد: این اراده را ندیدیم که این مجموعه تبدیل به واحد سیمانی شود که پیشنهاد جدید دادند آن را به آهک هیدراته صنعتی و محصولات دیگر تبدیل کنند که در دست بررسی است.

وی افزود: در صورت موافقت وزارت خانه سیمان را به آهک هیدراته صنعتی تبدیل کنیم چراکه بررسی کردیم فقط یک آسیاب آوردند و خود سیمان دورود نیز مازاد کلینتر خود را به سایر واحدهای سیمانی می‌دهد که طرح جایگزینی آن را در دستور کار داریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار