ستاندار لرستان : مردم در راهپیمایی اربعین برای نهضت جهانی ظهور آماده می‌شوند

استاندار لرستان با بیان اینکه مردم در راهپیمایی اربعین برای نهضت جهانی ظهور آماده می‌شوند عنوان کرد: اربعین یک فرصت برای نقش‌آفرینی در تحول اساسی و آماده شدن برای انقلاب جهانی امام عصر(عج) است.
کد خبر : 7150
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۲

به گزارش کاتنا ، فرهاد زیویار در جلسه ستاد اربعین استان با موضوع بررسی مشکلات موکب‌داران لرستانی مستقر در عراق با بیان اینکه برگزاری مناسبت‌های مختلف همچون نیمه شعبان، عزاداری محرم و پیاده‌روی اربعین که نسبت به آنها احساس مسئولیت می‌کنیم به دنبال تغییر سبک زندگی ما هستند؛ عنوان کرد: همه ما وظایف سازمانی داریم که درصدد هستیم براساس این وظایف به آحاد جامعه خدمت‌رسانی کنیم؛ اما این وظایف جزیی از زندگی هستند و مفهوم زندگی در دنیا بجز با این مناسبت‌ها معنا پیدا نمی‌کند.

استاندار لرستان گفت: برگزاری مناسبت‌های مذهبی به صورت مناسب می‌توانند برای نسل‌های آینده درس‌آموز باشند.

زیویار اربعین را یک مکتب دانست و عنوان کرد: مکتب اربعین می‌تواند مقدمه‌ای برای تحول در استفاده از داشته‌هایی باشد که به خوبی مورد استفاده قرار نداده‌ایم و همچنین معیادگاهی است که می‌تواند در مقابل بسیاری از هجمه‌هایی که بشر را در دنیا مورد تهدید قرار می‌دهد مقابله کند.

پیاده‌روی اربعین وحدت‌آفرین است

استاندار لرستان با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین به عنوان یک حلقه وصل می‌تواند وحدت‌آفرین باشد، افزود: در اربعین بسیاری از افراد با مذاهب مختلف حضور پیدا می‌کنند و به یک وحدت می‌رسند.

وی ادامه داد: شاهد هستیم در پیاده‌روی اربعین افرادی که ممکن است حتی اعتقادی به دین اسلام نداشته باشند، اما در این پیاده‌روی عظیم حضور پیدا می‌کنند و عمیقا تحت تاثیر قرار می‌گیرند.
زیویار همچنین اربعین را یک فرصت برای نقش‌آفرینی در تحول اساسی و آماده شدن برای انقلاب جهانی امام عصر(عج) عنوان کرد و افزود: مردم در راهپیمایی اربعین برای نهضت جهانی ظهور آماده می‌شوند.

استاندار لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه استان لرستان معین استان ایلام و مرز مهران محسوب می‌شود، عنوان کرد: برای عبور ده‌ها هزار زائر اربعین از لرستان باید تمهیدات لازم را در نظر گرفت و اگر مشکل و موانعی در این بین وجود داشته باشد از سوی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان‌ها مرتفع خواهد شد.

استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات مواکب

زیویار با اشاره به اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین در ایام گرم سال برگزار خواهد شد و دست‌اندرکاران و زائران نیاز به تامین دستگاه‌های خنک‌کننده و یخ‌ساز دارند، عنوان کرد: امکاناتی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دارد براساس قانون و قاعده در ایام اربعین مورد استفاده قرار خواهد گرفت و موکب‌داران نیز مشکلات خود را قبل از اینکه به کشور عراق اعزام شوند به ستاد اربعین اعلام کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار