ف گلپایگانی

رقابت جهانی کشتی آزاد نوجوان؛ خلیلی مقتدرانه طلایی شد

سینا خلیلی با برتری مقابل نماینده روسیه در رقابت‌های جهانی نوجوانان، نخستین مدال طلای ایران را ضرب کرد.
کد خبر : 7146
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
رقابت جهانی کشتی آزاد نوجوان؛ خلیلی مقتدرانه طلایی شد

سینا خلیلی در فینال وزن ۶۵ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد نوجوانان جهان در استانبول ترکیه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر، ماگومدعلی باخراچیف روسی را شکست داد و طلایی شد.

سینا خلیلی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر ساموئل سدلاک از اسلواکی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۱ ولادیمیر آزاریان از ارمنستان را از پیش‌رو برداشت. وی در دور سوم با نتیجه ۱۱ بر ۲ میرزاآقا آخوندوف از جمهوری آذربایجان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. خلیلی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۲ مانوئل واگین از آلمان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. او در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر ماگومدعلی باخراچیف از روسیه را از پیش‌رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

همچنین در وزن ۴۸ کیلوگرم، سام سیار پس از استراحت در دور اول در دور دوم روپش از هند را با نتیجه ۳ بر یک از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۴ بر ۴ عبدالمالیک جلال الدین اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. سیار در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۸ مغلوب پائول کنی از آمریکا شد و به دیدار رده بندی رفت. حریف وی در این دیدار عظیم بردی آشیرگولیف از ترکمنستان بود که سیار با غلبه بر این حریف به مدال برنز رسید. نماینده ایران این دیدار را با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر برنده شد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم، امیررضا تیموری‌زاد در دور نخست با نتیجه ۲ بر یک مغلوب مارکوس بلازی از آمریکا شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. تیموری‌زاد در این گروه با نتیجه ۱۱ بر صفر عزت بردی آشیرگولیف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر عبیداله ایتایف از فرانسه را شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۴ مقابل ساموئل گئورگیان از ارمنستان مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۸۰ کیلوگرم، ابوالفضل رحمانی در دور نخست با با نتیجه ۱۰ بر صفر گریگور چرناکوف از بلغارستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ ناتسورا اوکازاوا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در مرحله بعد با نتیجه ۱۰ بر ۸ و ضربه فنی مقابل کنستانتین پتریاشویلی از گرجستان شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم، ابوالفضل محمدنژاد در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک سینگ جاسپوران از هند را از پیش رو برداشت. وی در دور با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب رحمان مالخمدوف از روسیه شد و با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار