ف گلپایگانی

تولید ظروف یکبار مصرف از مواد تجدیدپذیر در دستور کار صنعت قم است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و در راستای حفظ محیط زیست، تولید ظروف یکبار مصرف از مواد تجدیدپذیر در دستور کار تعدادی از واحدهای صنعتی فعال در استان قرار گرفته‌ و اکنون محصولات تولیدی این واحدها در بازار موجود است.
کد خبر : 7127
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
تولید ظروف یکبار مصرف از مواد تجدیدپذیر در دستور کار صنعت قم است

اکبر ابدالی بیان داشت: این واحدهای صنعتی محصولات متنوع خود را با استفاده از مواد طبیعی همچون نشاسته تولید و برای مصرف مردم به بازار عرضه می‌کنند، همچنین شرکت‌های مورد نظر با تلاش خود توانسته‌اند در بازار ظروف یکبار مصرف، سهم قابل توجهی بدست آوردند.

وی افزود: مصرف ظروف یکبار مصرف در استان قم و در سطح کشور به دلیل برگزاری آیین های متعدد دینی و ملی در سطح کلان و همچنین تامین نیازهای روزانه خانواده‌ها در سطح خرد، رو به افزایش است و به همین دلیل تولید این محصولات با استفاده از موادی که پس از مصرف در طبیعت تجزیه شود، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: مطابق با سیاست‌های کلان دولت، عمق بخشی به فعالیت‌های صنعتی در قم از جمله راهبرد مورد نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است و در این راستا تلاش می‌کنیم محصولات تولید شده در واحدهای صنعتی استان از جمله در حوزه تولید ظروف یکبار مصرف دارای استانداردهای کیفی مورد نظر باشد.

گفتنی‌است با توجه به برنامه‌های کلان اقتصادی استان قم مبتنی بر گسترش سطح تولید و اشتغال، مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل محیط زیست قم بر لزوم استقرار صنایع پاک و کم‌آبر در این استان تاکید دارند تا پیشرفت‌های اقتصادی همراه با نگاه به استانداردهای محیط زیستی، محقق شود.

در همین رابطه توسعه فعالیت‌های صنعتی در قم مطابق سند آمایش سرزمین استان و همچنین اسناد ملی بالا دستی با اولویت ایجاد واحدهای پاک پیگری می‌شود.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه صادرات، سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار