افزایش ۱۹ درصدی مراجعات سرپایی به مراکز درمانی تأمین اجتماعی در قم

مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: از ابتدای سالجاری تا آذرماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال، مراجعات سرپایی شهروندان به مراکز درمانی تابعه و طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی، ۱۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

کد خبر : 693
تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
افزایش ۱۹ درصدی مراجعات سرپایی به مراکز درمانی تأمین اجتماعی در قم

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا، سید مهدی محصل همدانی افزود: در ۹ ماه سال گذشته یک‌میلیون و ۵۳۸ هزار و ۹۴۶ مراجعه و در مدت مشابه امسال یک‌میلیون و ۸۳۳ هزار و ۷۲۴ بار مراجعه بیمه‌شده‌ها به مراکز درمانی ثبت شده‌است.

وی اضافه کرد: در این مدت اعمال جراحی سرپایی با ۲۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته، مراجعه به پزشک عمومی با ۲۱ درصد، پاراکلینیک با ۲۰ درصد، پزشک با ۱۸ درصد و دندان‌پزشک با ۱۲ درصد به ترتیب بیشترین افزایش را داشته‌است.

وی با اشاره به خدمات بستری به بیمه‌شده‌های تحت پوشش، گفت: هزینه‌های درمانی بستری معمولا نیاز به پوشش بالایی دارد که ۹۰ درصد هزینه بستری در مراکز دانشگاهی به عهده تامین اجتماعی می‌باشد.

به گفته محصل، در مراکز خیریه و خصوصی نیز ۹۰ درصد هزینه با تعرفه دولتی در تعهد ما می‌باشد و مابه‌التفاوت توسط بیمه‌شده پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه بستری افراد بالای ۶۵ سال در مراکز دانشگاهی، گفت: سازمان تامین اجتماعی از سال گذشته برای پوشش بیشتر درمانی سالمندان و افراد بالای ۶۵ سال همه هزینه بستری این گروه را در مراکز دانشگاهی پرداخت کرده که در ۶ ماه نخست امسال ۱۲۹ پرونده بررسی شده‌است.

چهار مجموعه ملکی مدیریت تامین اجتماعی با ۵۰ متخصص و ۱۱۰ پزشک عمومی در استان قم فعال است؛ مدیریت درمان تامین اجتماعی قم با ۸۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار