ف گلپایگانی

رئیس‌جمهور: مسائل ایرانیان خارج از کشور در سایر قوا دنبال شود

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مشکل و دغدغه هر یک از ایرانیان خارج از کشور باید مساله و دغدغه ما باشد، گفت: دبیرخانه شورای‌ عالی ایرانیان خارج از کشور وظیفه دارد با توجه به عوامل مؤثر در حفظ هویت ایرانیان، مسائل این بخش از جمعیت ایران بزرگ و عزیز را در سایر قوا نیز دنبال کرده و به نتیجه برساند.
کد خبر : 6720
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲:۲۰
رئیس‌جمهور: مسائل ایرانیان خارج از کشور در سایر قوا دنبال شود

سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در نشست شورای‌ عالی ایرانیان خارج از کشور، استفاده از ظرفیت هموطنان مقیم خارج از کشور را مهم دانست و با تاکید بر رسیدگی جدی به مشکلات مربوط به تردد و موضوعات کنسولی و همچنین برنامه‌ریزی برای بازگشت ایرانیان به وطن، دبیرخانه این شورا را به تسریع در اتخاذ تدابیر لازم برای تسهیل مسائل آنان مکلف کرد.

رئیس جمهور همچنین ضمن قدردانی از کارهای انجام شده، با ناکافی دانستن اقدامات به‌عمل آمده برای حل مشکلات ایرانیان خارج از کشور، بر ضرورت کار جهادی و تحولی برای رفع موانع موجود در این مسیر تأکید کرد.

سید ابراهیم رئیسی تلاش دولت در تدوین بسته وحدت‌آفرین، در امتداد تدابیر رهبر معظم انقلاب در عفو گسترده سال قبل و بسترسازی برای مراجعت بدون دغدغه ایرانیان به کشور را مصداقی از رویکرد تحولی دولت مردمی خواند و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور را به خدمت شبانه‌روزی به هموطنان و ایجاد گشایش در گره‌های اداری و اجرایی آنان فراخواند.

رئیس جمهور، ایرانیان به‌ ویژه نخبگان را سرمایه‌های انسانی ایران اسلامی در خارج از مرزها دانست و از رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی خواست ظرفیت‌های بزرگ ایران پیشرفته و فناور و جایگاه علمی و فناوری کشور را خاصه برای نسلی از ایرانیان که شناخت کمتری از ظرفیت‌های کشور دارند، بیش از گذشته به تصویر بکشند.

سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه مشکل و دغدغه هر یک از ایرانیان خارج از کشور باید مسئله و دغدغه ما باشد، گفت: دبیرخانه شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور وظیفه دارد با توجه به عوامل مؤثر در حفظ هویت ایرانیان، مسائل این بخش از جمعیت ایران بزرگ و عزیز را در سایر قوا نیز دنبال کرده و به نتیجه برساند.

در ابتدای این جلسه وزیر امور خارجه و دبیر شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار