ف گلپایگانی

دانش آموزان قمی با سردادن طنین «احلی من العسل» در سوگ حضرت قاسم گریستند

سوگواره «احلی من العسل» روز دوشنبه همزمان با ششم ماه محرم، با حضور دانش آموزان قمی و با محوریت آشنایی با مکتب و قیام عاشورا و منش و کردار حضرت قاسم(ع) برگزار شد.
کد خبر : 6675
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
دانش آموزان قمی با سردادن طنین «احلی من العسل» در سوگ حضرت قاسم گریستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در بخشی از این سوگواره که در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، بیان داشت: حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله دو تن از شهیدان کربلا هستند که در سن نوجوانی قرار داشتند، الگو و سرمشق واقعی دهه هشتادی ها و نودی های قم این شهدا هستند که تجلی آن در دوران دفاع مقدس نمایان شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ادامه داد: ما اگر بخواهیم جوانان و نوجوانان را از توطئه‌های دشمنان نجات بدهیم، باید عاشورا را سرمشق خود قرار بدهیم.

وی اضافه کرد: آشنایی با معارف عاشورا گنجینه‌ای است که با آن جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان خنثی و فرهنگ زیست عفیفانه نهادینه می‌شود.

مکتب امام حسین(ع) توطئه دشمنان را خنثی می‌کند

مدیرکل آموزش پرورش استان قم نیز در حاشیه برگزاری این سوگواره در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به توطئه و تلاش دشمنان در هجمه به باورهای دینی و فرهنگی جامعه ایرانی، بیان کرد: هیچ چیزی مانند مکتب و مرام حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش نمی تواند، دشمنان را در رسیدن به اهداف واهی خود ناکام بگذارد.

علی رضا رحیمی اضافه کرد: مکتب امام حسین(ع) یک مدرسه دائمی برای تمام تاریخ و دوران هاست و در این مدرسه انسان ساز برای همه سنین و قشرها الگوهای نجاتبخشی وجود دارد.

وی ادامه داد: برای اینکه دانش آموزان و نسل جوان با مکتب امام حسین(ع) آشنا شوند باید الگوهای این مکتب به دانش آموزان معرفی شوند که سوگواره احلی من العسل با همین هدف و معرفی شخصیت شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع) برگزار می شود.

گفتنی است در پایان این آیین دانش آموزان قمی طوماری را در محکومیت هتک حرمت اخیر قرآن کریم در کشور سوئد امضا کردند.

ششم ماه محرم و روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع)، دانش‌آموزان و نوجوانان مسلمان با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن(ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس لبیک یا حسین (ع) سر می‌دهند.

عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است.

در سال‌های اخیر ششم محرم سوگواره‌ای با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود که به تاسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن(ع) «احلی من العسل» نامگذاری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار