ف گلپایگانی

آمریکا ماهیت زورگویانه خود را با ممانعت از برگزاری اجلاس روز جهانی دریانوردی نشان داد

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اقدام خلاف موازین آمریکا در جلوگیری از میزبانی ایران برای مراسم روز جهانی دریانوردی با همکاری سازمان آیمو گفت: اقدام آمریکا ثابت کرد که سوءاستفاده سیاسی از نهادهای فنی و تخصصی ملل متحد، برای این کشور هیچ حد و مرزی ندارد حتی اگر به کاهش اعتبار جهانی این سازمان‌ها منجر شود.
کد خبر : 6591
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
آمریکا ماهیت زورگویانه خود را با ممانعت از برگزاری اجلاس روز جهانی دریانوردی نشان داد

ناصر کنعانی اقدام آمریکا در جلوگیری از میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای اجلاس سالانه سازمان بین‌المللی دریانوردی را شدیداً محکوم کرد.

وی با اشاره به اقدام خلاف عرف و موازین بین‌المللی آمریکا در سوءاستفاده از سازمان‌های بین‌المللی گفت: آمریکا بار دیگر ماهیت زورگویانه و استکباری خود را با ممانعت از برگزاری اجلاس سالانه روز جهانی دریانوردی در ایران نشان داد. این در حالیست که رویداد یادشده از سوی سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) در لندن در سال ۱۳۹۴ به تصویب شورای آیمو رسیده و توسط مجمع عمومی این سازمان وابسته به ملل متحد نیز تأیید شده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اقدام آمریکا که با همراهی انگلیس بود، ثابت کرد که سوءاستفاده سیاسی از نهادهای فنی و تخصصی ملل متحد، برای این کشور هیچ حد و مرزی ندارد حتی اگر به کاهش اعتبار جهانی این سازمان‌ها منجر شود.

کنعانی با اشاره به نادیده گرفتن آرای اکثریت سازمان بین‌المللی دریانوردی از سوی آمریکا خاطرنشان کرد: این اقدام خلاف موازین بین‌المللی آمریکا، با مخالفت شدید بسیاری اعضای شورا مواجه شد که به پیشنهاد آن کشور رأی مخالف و یا ممتنع دادند و تأکید کردند که نادیده گرفتن مصوبات قبلی سازمان باعث بی‌اعتباری خود سازمان خواهد شد.

وی یادآور شد: متأسفانه دولت آمریکا با توسل به دروغ پردازی، اتهام زنی و بیان خلاف واقع، می‌خواهد سرپوشی بر اقدامات غیرقانونی و ناموجه خود فراهم سازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای آیمو، همواره بر کنشگری فعال و مسئولانه خود در عرصه دریانوردی بین‌المللی تأکید داشته و وفق تعهدات بین المللی عمل می نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار