ف گلپایگانی

همایش تجلیل از برگزیدگان طرح حامیان آب و برق در قم برگزار شد

سومین همایش تجلیل از برگزیدگان طرح حامیان آب و برق در مدارس ابتدایی در تالار آب شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد.
کد خبر : 6490
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
همایش تجلیل از برگزیدگان طرح حامیان آب و برق در قم برگزار شد

 مهندس حسن بختیاری “مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان” در این همایش که با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و جمعی از مدیران و مربیان مدارس و دانش آموزان برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی به صورت طبیعی با مشکل کم‌آبی مواجه است گفت:  صرفه‌جویی در مصرف آب و برق یک ضرورت در زندگی امروزی به شمار می‌رود.

وی مصرف بهینه و متعادل آب و برق را وظیفه همگانی دانست و اظهار داشت: با توجه به منابع محدود آب در استان، توسعه استان و افزایش جمعیت، باید برنامه‌ریزی منسجمی برای تأمین آب به ویژه برای آیندگان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه اوج محدودیت‌ها در حوزه آب در تابستان است، خاطرنشان کرد: تابستان‌ها به صورت طبیعی مصرف آب افزایش پیدا می‌کند که با محدودیت‌هایی برای ارائه آب به شهروندان مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه امسال به لطف خدا مشکل زیادی در زمینه تأمین آب شهر قم نداریم، تأکید کرد: البته برای اینکه برای عبور از تابستان شرایط خوبی داشته باشیم نیازمند تحقق شعار «10 درصد کاهش، یک تابستان آرامش» هستیم.

بختیاری افزود: تنها با 10 درصد کاهش در مصرف، خدمتگزاران مردم در شرکت آب و فاضلاب استان می‌توانند وظیفه سقایی و آبرسانی به مردم شریف قم را به خوبی به انجام برسانند.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب یک تکلیف است، گفت: اگر در این زمینه کوتاهی شود تبعات آن دامن‌گیر همه جامعه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اهمیت نقش مجموعه آموزش‌وپرورش اعم از اساتید، معلمان و دانش آموزان در فرهنگ‌سازی مصرف صحیح آب یادآور شد: ما مطمئن هستیم با یاری این عزیزان می‌توانیم به شرایط مطلوبی در مصرف بهینه آب در استان برسیم

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت و نقش مهم آب در زندگی انسان‌ها از گذشته تاکنون تأکید کرد: آب در لحظه لحظه زندگی انسان‌ها تأثیرگذار است و باید سعی کنیم در مصرف این مایع حیاتی صرفه‌جویی لازم را داشته باشیم.

اجرای سرود و نمایش آموزشی و فرهنگی و تجلیل از برگزیدگان طرح حامیان آب و برق در مدارس ابتدایی استان از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

طرح حامیان آب و برق در سال تحصیلی گذشته با مشارکت شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق استان و همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش در 700 مدرسه ابتدایی استان اجرا و تعداد 4200 دانش آموز به عنوان حامی آب و برق در مدارس انتخاب شدند.

 در این طرح مروجان مصرف صحیح آب و برق با حضور در این مدارس، با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، نمایشی و ترویجی، راهکارهای رفتاری و ابزاری استفاده بهینه از دو نعمت ارزشمند آب و برق  را به دانش آموزان آموزش دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار