ف گلپایگانی

ایجاد دبیرخانه وقف حوزه سلامت وزارت بهداشت به استان قم محول شد

مدیرکل سازمان‌های مردم‌ نهاد و خیران سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ظرفیت قم به‌ ویژه دانشگاه علوم پزشکی این استان درحوزه وقف را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها،مقرر شد ایجاد دبیرخانه وقف حوزه سلامت وزارت بهداشت به قم محول شود.
کد خبر : 6414
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۱۶
ایجاد دبیرخانه وقف حوزه سلامت وزارت بهداشت به استان قم محول شد

محمدجواد حیدری پور در سفر به قم و در دیدار با مهدی مصری رئیس دانشگاه و مسئولان خیران سلامت دانشگاه، به بیان اهداف سفر خود پرداخت و اظهار داشت:قم یکی از استان‌های پر ظرفیت در حوزه خیران سلامت است و آشنایی با نقطه نظرات خیران سلامت و سازمان‌های مردم‌ نهاد یکی از مهم ترین اهداف سفر بنده به این استان است.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌ نهاد و خیران سلامت وزارت بهداشت افزود: یکی دیگر از حوزه‌هایی که باید در استان قم در زمینه خیران سلامت پررنگ دیده شود حوزه بین‌الملل است.

وی ادامه داد: همچنین سعی شده‌است در حوزه خیران سلامت فقط از تصمیمات کلان وزارت بهداشت استفاده نشود و از ظرفیت‌های استان‌ها نیز استفاده و بهره گرفته شود.

حیدری‌پور، ظرفیت قم به‌ ویژه دانشگاه علوم پزشکی را در حوزه وقف مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها به‌ عنوان یک خبر خوب مقرر شده دبیرخانه وقف حوزه سلامت وزارت بهداشت به این استان محول شود.

وی خاطر نشان کرد: پس از دایر شدن دبیرخانه وقف ، این دانشگاه هم طرح جامع و هم تفصیلی حوزه وقف را برنامه‌ریزی خواهد کرد و به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه وقف برای وزارتخانه و استان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز دراین جلسه اظهار داشت: امیدواریم با مباحثی که در این جلسه مطرح شد بتوانیم نسبت به مسائلی که در سطوح ملی برای آینده حوزه خیران سلامت مطرح است مثمر ثمر و تأثیرگذار بوده و برای دانشگاه، بیمارستان‌ها و چارچوب نظام سلامت استفاده کنیم.

مهدی مصری با تاکید بر لزوم استفاده از نقطه نظرات مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران سلامت وزارت بهداشت ابراز داشت: باید از ساختار و تشکیلات دانشگاه‌ها در حوزه خدمات مربوط به خیران سلامت در دانشگاه‌ها در سطوح مختلف بین‌المللی، داخلی و استانی بیشتراستفاده کنیم تا نیازهای حوزه سلامت در استان‌ها برطرف شود.

وی بر لزوم هم‌ افزایی و برگزاری جلسات مشترک استان با حوزه خیران سلامت وزارت بهداشت تأکید و تصریح کرد: به‌منظور مدیریت و ساماندهی بهتر رویکرد ملی به این هم‌فکری و هم‌افزایی نیاز داریم تا بتوانیم حداکثر استفاده را از خیران و واقفان سلامت داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار