دشمن برای تخریب شناخت و تربیت نسل جوان برنامه‌ریزی کرده است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جامعه علمی ما در بعد تربیتی دچار مشکلات و کاستی‌هایی است، گفت: یکی از علل اینکه در بعد تربیتی مشکلاتی وجود دارد به خاطر این است که دشمنان برای تخریب بعد تربیتی و شناختی نسل جوان اقدام عملی و برنامه‌ریزی مدونی کرده‌است.

کد خبر : 641
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
دشمن برای تخریب شناخت و تربیت نسل جوان برنامه‌ریزی کرده است

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه قم، با تاکید بر اینکه حرکت علمی ایران محیرالعقول است، بیان کرد: کشورهای دیگر درحالی‌که پیشرفت علمی کرده‌اند که با یکدیگر ارتباط علمی دارند درحالی‌که پیشرفت علمی ایران در شرایط تحریمی اتفاق افتاده و دانشمندان ایرانی با نبوغ خود مرزهای دانشی را جابه‌جا کرده‌اند.

ذوالنوری بابیان اینکه حرکت ایران در حوزه آموزش مثبت بوده است، ادامه داد: به‌رغم تمام پیشرفت‌های علمی تا نقطه مطلوب راه طولانی و مسیرهای نرفته زیادی وجود ندارد.

ذوالنوری حوادث اخیر کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: شعارها و اتفاقات اخیر نشان داد که لازم است در حوزه تربیت، تلاش و برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت بگیرد، بروز و ظهور حوادث اخیر هیچ شباهتی به فرهنگ ایرانی اسلامی نداشت.

وی بابیان اینکه طبق تعالیم دینی هدایت یک فرد در حکم زنده کردن همه انسان‌هاست، تصریح کرد: در مراکزی مانند دانشگاه که رسالت اصلی آن تربیت نسل است انتظار می‌رود که افرادی تربیت و فارغ‌التحصیل شوند که برای جامعه و کشور مفید باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس در تلاش است تا در قالب برنامه هفتم توسعه و همچنین بودجه سال آینده وزارت علوم اعتبارات خوبی برای تربیت نسل کارآمد و انقلابی اختصاص دهد.

دانشگاه قم به الگوی مراکز علمی کشور تبدیل شود

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) نیز با تاکید بر اینکه نیروی انسانی حرف نخست را در هر جامعه‌ای می‌زند، بیان کرد: مسوولیت در نظام اسلامی طعمه‌ای برای سوءاستفاده‌های شخصی نیست بلکه فرصتی برای خدمت‌رسانی است و اگر این نگاه در بین دانش‌آموختگان نهادینه شود علاوه بر تضمین مسیر پیشرفت و تعالی علمی، شرایط خدمت‌رسانی نیز مطلوب‌تر می‌شود.

آیت‌الله محمود رجبی بابیان اینکه دانشگاه قم باید به‌عنوان الگو و دانشگاه تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود، اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مهم دانشگاه قم در این است که روسای آن همیشه از بین اساتید حوزه علمیه انتخاب می‌شود و روسای سابق این دانشگاه همواره دغدغه دین، انقلاب و رشد علمی دانشجویان داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه قم به خاطر شرایط تحصیلی آن مورداطمینان و اعتماد خانواده‌هاست، گفت: به‌رغم مشکلات جاری بر دانشگاه‌های کشور، دانشگاه قم روند مطلوبی را دنبال کرده است.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بابیان اینکه در شرایط ویژه باید تلاش مسئولان نیز بیشتر شود، خاطرنشان کرد: انتظاری که از دانشگاه قم می‌رود این است که به دانشگاهی سرآمد و الگو در کشور تبدیل شود.

رییس سابق دانشگاه قم نیز در بخشی از این جلسه بیان کرد: قاطبه اساتید علمی و همچنین کارکنان دانشگاه قم افرادی توانمندی هستند که می‌توانند در عرصه‌های بزرگ‌تری برای انقلاب اسلامی خدمت‌رسانی کنند.

حجت‌الاسلام عسکر دیرباز ادامه داد: دانشگاه قم همواره در عرصه‌های مختلفی مدیریتی و علمی ارتباط مستمری با جامعه مدرسین حوزه علمیه داشته و جلسات پرشماری در این حوزه طی سالهای مختلف برگزارشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از اقدامات خیرین در توسعه دانشگاه قم، خاطرنشان کرد: همچنین بخش خواهران دانشگاه قم از نظر زیرساختی، علمی و مدیریتی یک‌نهاد قابل دفاع و الگوپذیر در سطح کشور است.

دیرباز با تقدیر از همسر و خانواده به خاطر همراهی طی ۱۰ سال فرصت خدمت‌رسانی در دانشگاه قم، گفت: از تمامی همکاران و دانشجویان به خاطر کم‌کاری و قصورت حلالیت می‌طلبم.

دانشگاه قم ظرفیت بالایی در هوش مصنوعی دارد

رییس دانشگاه قم نیز جایگاه مذهبی، علمی و فرهنگی شهر قم را موردتوجه قرار داد و گفت: در جهانشهری مانند قم باید دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیز نگاه و افق جهانی در مباحث علمی و توسعه زیرساخت‌ها داشته باشند.

حجت‌الاسلام احمد حسین شریفی با تاکید بر اینکه هدف این دانشگاه رسیدن به دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی است، افزود: ۷۰ درصد از اساتید دانشگاه قم جزو دانش‌آموختگان حوزه علمیه هستند که می‌توانند در عرصه پژوهش‌های کاربردی نظام اسلامی و همچنین حوزه‌های علوم شناختی، اخلاق و فلسفه هوش مصنوعی تأثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر ضرورت ورود به عرصه‌های مرز دانشی، ادامه داد: دانشگاه قم در حوزه حقوق و الهیات کاربردی دارای مزیت محض است ولی به‌رغم ظرفیت بالای این استان، هنوز در عرصه‌های کاربردی، فلسفه‌های لازم و مرتبط با آن‌ها به نگارش درنیامده است.

شریفی با اشاره به‌ضرورت طرح تحولی در رشته‌های تحصیلی و دانشکده‌های دانشگاه قم، خاطرنشان کرد: باید از زیرساخت‌های خوبی که در این دانشگاه به وجود آمده استفاده درستی صورت بگیرد.

در این آیین ضمن قدردانی از تلاش‌های ۱۰ ساله حجت‌الاسلام عسکر دیرباز، حجت‌الاسلام احمد حسین شریفی بعنوان رییس جدید دانشگاه قم معارفه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار