ف گلپایگانی

شمیم حسینی(ع) فضای قم را دربرگرفت

همایش شمیم حسینی(ع) در آستانه فرارسیدن ماه محرم‌الحرام روز شنبه با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از مسئولان هیات های مذهبی استان قم در سالن همایش امامزاده شاه سید علی (ع) برگزار شد.
کد خبر : 6366
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
شمیم حسینی(ع) فضای قم را دربرگرفت

حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در بخشی از همایش شمیم حسینی، با اشاره به سخنی از علامه مجلسی در خصوص ارادت به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بیان داشت: یکی از ویژگی‌های مهم و غیرقابل‌انکار در حب و دوستی اهل‌بیت عصمت و طهارت، طهارت نسل محبان این خاندان است.

وی ادامه داد: اخلاص، شرط اول قدم گذاشتن در مسیر عشق‌ورزی به مکتب نورانی عاشورای حسینی است و این را باید در خودمان تقویت کنیم.

اسکندری با اشاره به اهمیت بسترسازی برای حضور نسل جدید در هیات های مذهبی و محافل سوگواری اضافه کرد: نیاز به تربیت دینی در بین کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است و دشمنان نیز در این خصوص برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی برای جدایی آن‌ها بافرهنگ و معارف دینی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: یکی از توطئه‌های بارز دشمنان در جامعه کنونی تلاش برای به راه انداختن موج بی‌عفتی و لازم است تا در قالب هیات های مذهبی و محافل سوگواری نسبت به ترویج و تبیین فرهنگ دینی و زیست عفیفانه اقدام شود.

اسکندری بابیان اینکه بیش از ۵۰ درصد موقوفات کشور در خصوص برپایی محافل عزاداری وقف‌شده است، یادآور شد: بااین‌وجود تبلیغ وقف‌های جدید در موضوعات علم و فناوری بسیار موردنیاز جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: سالانه بیش از ۷۰ میلیارد تومان از موقوفات استان صرف هزینه دارو و درمان افراد نیازمند می‌شود.

ضرورت پاسخگویی به شبهات فضای مجازی در هیئات مذهبی

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه نیز در ادامه این همایش، طی سخنانی هیات‌های مذهبی را از جمله پایگاه‌های مستحکم در نشر و پخش معارف اسلامی عنوان کرد و گفت: این پایگاه‌ها فرصت مناسبی برای جذب حداکثری جوانان و آشنایی آنان بامعرفت ائمه اطهار است.

وی عنوان کرد: در طول ۲ ماه محرم و صفر و ایام شهادت امام حسین علیه‌السلام باید به قرائت و تلاوت قرآن توجه ویژه‌ای شود و گوش و جان جوانان ما با کلام آیات وحی پیوند بخورد.

رفیعی بابیان اینکه انسان تربیت مند و باورمند هدف اصلی تربیتی هیات های مذهبی عنوان کرد: به همین منظور لازم است تا در این محافل نورانی، نسبت به روشنگری و تبیین مسائل دینی و معرفتی اقدام شود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بصیرت افزایی، بروز بودن، پرهیز از سلیقه‌های شخصی و خط بازی، نوآوری و پرهیز از یکنواختی، آشنایی هیات های مذهبی با شبهات فضای مجازی، تشکیل هیات علمی و اندیشه‌ورز در هیات‌های مذهبی، بیان احکام روز جامعه و قرائت و توجه به معارف قرآن کریم مورد توجه محافل عزاداری در سطح کشور باشد.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار