کارگران استان قم دارای پرونده الکترونیک سلامت می شوند

سامانه "دیده بان سلامت جامعه کار و تولید" رونمایی شد و از این به بعد تمام اطلاعات کارگران در این سامانه الکترونیکی ثبت می شود.
کد خبر : 6350
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
کارگران استان قم دارای پرونده الکترونیک سلامت می شوند

به گزارش کاتنا، سیزدهمین جشنواره ملی تجلیل از کارفرمایان سلامت محور، خانه‌های بهداشت کارگر برتر و اعضای شورای هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه شدگان با حضور سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. مدیر کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان قم در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس تشریح سامانه دیده بان سلامت کارگران گفت: تمرکز وزارت تعاون بر پیشگیری از آسیب‌های روانی در جامعه است.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست های توسعه کمی ما توجه به بنگاه های ۲۰ تا ۵۰ نفره است، بسیاری از کارگاه های ما در مقیاس های کوچک حضور دارند و ما به ایستگاه بهگر به عنوان شبکه ای مهم توجه کردیم به طوری که در سال گذشته این میزان را به ۱۱۱ ایستگاه رساندیم.

وی افزود: خانه‌های بهداشت کارگری در سال ۱۴۰۱ رشد ۳۰۰ درصدی داشت و بیش از ۱۲۶ بنگاه جدید با بیش از ۵۰ نفر نیروی کار به این مجموعه اضافه شدند.

وی ادامه داد: در این سال شاهد ایجاد ۲۸ ایستگاه بهداشت جدید بودیم و نزدیک به ۱۷هزار نفر کارگر جدید تحت پوشش خدمات سلامت قرار گرفتند. وزیری راد با بیان اینکه کارفرمایان در سال ۱۴۰۱ در تأسیس مراکز و آموزش برای پیشگیری آسیب‌های اجتماعی مشارکت داشتند، گفت: چالش اصلی اعتیاد کارگران بوده که برای نخستین بار برنامه پیشگیری از اعتیاد تدوین و برای تصویب آماده شده است.

وی تصریح کرد: در این بار بیش از ۱۸ سازمان ملزم به انجام اقدامات لازم شده اند. وی با اشاره به رونمایی از سامانه دیده بان سلامت جامعه کار و تولید و ثبت تمام اطلاعات کارگران در این سامانه، ادامه داد: در راستای برنامه یاریگران تولید، ۲۳۹ مرکز ملزم به یاریگری تولید هستند. با بیان اینکه پس از ۳ دهه ار ارائه قانون برنامه مشترک ارائه خدمات بهداشتی به بیمه شدگان قانون مورد بازنگری قرار گرفت. همچنین تمام فرایند مراکز بهداشت در سامانه دیده بان تولید و بهداشت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: اقدامات در حوزه آسیب‌ها و سلامت روان، محیط زیست، موضوعات در خصوص فعالیت‌های ورزشی و… جز شاخص‌های ارزیابی برای انتخاب کارفرمایان برتر خواهد بود. لازم به ذکر است در استان قم ۱۲۶مسئول خانه بهداشت و ۱۱۱ایستگاه بهگر و بیش از ۳۸۰مسئول ایمنی و بهداشت حرفه ای وجود دارد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار