ف گلپایگانی

اعلام درآمد باشگاه‌ها از جام‌جهانی/ پرسپولیس از طریق فیفا پولدار می‌شود

فیفا میزان سود باشگاه‌ها را از مشارکت بازیکنانشان در جام جهانی اعلام کرد که در ایران، پرسپولیس بیشترین مبلغ را از این طریق به دست آورده است.
کد خبر : 6322
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
اعلام درآمد باشگاه‌ها از جام‌جهانی/ پرسپولیس از طریق فیفا پولدار می‌شود

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) امروز (پنجشنبه) در گزارشی سود تیم‌ها از حضور بازیکنانشان در جام جهانی را محاسبه و اعلام کرد.

در این گزارش امده است، طبق اعلام فیفا ۲۰۹ میلیون دلار به باشگاه‌هایی که بازیکنان‌شان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر،‌ تیم‌های ملی خود را همراهی کردند، پرداخت می‌کند.

بر این اساس این مبلغ به ۴۴۰ باشگاه از ۵۱ کشور مختلف پرداخت می‌شود که بازیکنان آنها در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ در این مسابقات حضور داشتند.

فیفا به ازای هر روز مبلغ ۱۰ هزار و ۹۵۰ دلار برای هر یک از ۸۳۷ فوتبالیست حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بدون در نظر گرفتن اینکه در طول این مسابقات چند دقیقه بازی کرده‌اند، به باشگاه‌های‌ این نفرات پرداخت می‌کند.

مجموع رقم پرداختی بابت هر بازیکن بین باشگاه یا باشگاه‌هایی تقسیم می‌شود که آن بازیکن در دو سال منتهی به مرحله پایانی جام جهانی قطر، با آنها قرارداد داشته است.

بر این اساس، پنج باشگاه ایرانی عضو فدراسیون فوتبال ایران بابت آزادسازی بازیکنان خود برای حضور در جام جهانی قطر در مجموع یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۴۶ دلار دریافت خواهند کرد و از این حیث پس از فدراسیون‌های عربستان، قطر، کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا در رده آخر فدراسیون‌های آسیایی قرار گرفته است.

بر این اساس پرسپولیس با ۶۶۷ هزار و ۶۳ دلار بیشترین دریافتی را از این حیث خواهد داشت. استقلال (۴۸۰ هزار و ۹۰۶ دلار)، سپاهان (۲۰۱ هزار و ۶۷۰ دلار)، سایپا (۷۷ هزار و ۵۶۵ دلار) و تراکتور (۴۶ هزار و ۵۳۹ دلار) نیز به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

در بین باشگاه‌های آسیایی هم السد قطر، الهلال عربستان، النصر عربستان، الدحیل قطر و جئونبوک کره جنوبی بیشترین درآمد را بابب آزادسازی بازیکنان‌ خود برای حضور در جام جهانی داشتند.

این در حالی است که در مجموع منچسترسیتی بیشترین سود را از حضور بازیکنانش در جام جهانی از فیفا دریافت خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار